Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader i Rosendal - klar i oktober

Startet av Bjoris, torsdag 16. mai 2013, klokken 11:41

« forrige - neste »

Bjoris

Med leilighet på Seljestad er det fristende å ta Leafen på fjelltur. I oktober skal hurtiglader i Rosendal være klar og fra der er det dårlig vei til tunnelen mot Odda, men det går også sakte og dermed burde det ikke gå så mye strøm. Fra Odda til Seljestad er det en stigning på ca 600 høydemeter.

Turen fra Rosendal til Seljestad er 67 km så det i seg selv skulle jo gå fint. Fant en slik rekkeviddeberegner tidligere som jeg ikke finner igjen, den mener jeg sa at jeg skulle ha 23% igjen. Usikker på om den tar høyde for last i bilen, at det er kaldt etc? Ser at det nok kan bli knapt med full-lastet bil og så mye oppoverbakke... Hva tror ekspertisen? Må vel hurtiglade til 100% og da blir jo batteriene varme så det øker vel rekkevidden noe. Står i innendørs garasje på fjellet så ikke noe problem hjem igjen

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:41
Med leilighet på Seljestad er det fristende å ta Leafen på fjelltur. I oktober skal hurtiglader i Rosendal være klar og fra der er det dårlig vei til tunnelen mot Odda, men det går også sakte og dermed burde det ikke gå så mye strøm. Fra Odda til Seljestad er det en stigning på ca 600 høydemeter.

Turen fra Rosendal til Seljestad er 67 km så det i seg selv skulle jo gå fint. Fant en slik rekkeviddeberegner tidligere som jeg ikke finner igjen, den mener jeg sa at jeg skulle ha 23% igjen. Usikker på om den tar høyde for last i bilen, at det er kaldt etc? Ser at det nok kan bli knapt med full-lastet bil og så mye oppoverbakke... Hva tror ekspertisen?

De 600 høydemeterne koster deg ca. 3kWh, eller i underkant av 15% av batteriet. Etter min mening bør turen gå helt fint på denne tiden av året.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA