Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken type hjemmeladere for Enyaq 80X

Startet av Rambazamba73, fredag 09. oktober 2020, klokken 11:05

« forrige - neste »

Rambazamba73

Hei,
Vi vurderer å bestille Enyaq 80X.
Men hvilken veggboks passer til bilen?
Er ladere som Skoda tilbyr en god deal?

Skoda:  DEFA  eRange IQ (opptil 7,4 kW) for kr 21500 inkl. montasje

Trenger veggboks kobles på 400V, som vi har i huset men kansje ikke i garasjen?

Jeg ser at NAF også har gode tilbyd på ladere.
Jeg er ny i  elbil verlden og takker for hjelpen.

elektrolux

#1
Skoda, som alle andre biler, kommer med innebygd lader. Boksen, de kaller lader, er i praksis kun et rele mellom strømmen i huset ditt og bilens lader.

Alle slike ladebokser/ladestasjoner vil fungere for bilen din. Prisene varierer fra ca 5000 kr til over 10 000 kr. Shop litt rundt etter beste tilbudene.

Ville valgt ladestasjon med fastmontert kabel og mulighet for å regulere ladestyrken i forhold til øvrig last på hovedsikringen.

Den rimeligste totalløsning på markedet med disse egenskapene er vår egen Zappi til 9490.- (og Ratio til 8490.-)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vaduz

Mange selger brukte tesla wall connector på Finn til rundt 4000kr, ville gått for det da det er suverent billigst:)

Frankster

#3
Har ikke fått tilgang til konfiguratoren enda, så takker for info om ladeboks og pris!
Tror jeg går for elbilforeningens pakketilbud på Easee+ installasjon til 13.990.

Noen som vet hvor lang mode-3 kabelen som følger med bilen er?

Torb

Prisen på kr 21 500, er det med fast kabel på laderen?
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sitat fra: Rambazamba73 på fredag 09. oktober 2020, klokken 11:05
Hei,
Vi vurderer å bestille Enyaq 80X.
Men hvilken veggboks passer til bilen?
Er ladere som Skoda tilbyr en god deal?

Skoda:  DEFA  eRange IQ (opptil 7,4 kW) for kr 21500 inkl. montasje

Trenger veggboks kobles på 400V, som vi har i huset men kansje ikke i garasjen?

Jeg ser at NAF også har gode tilbyd på ladere.
Jeg er ny i  elbil verlden og takker for hjelpen.

Har du 400v går du for en ladeboks som gir 11kw eller mer👍
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA