Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 16/20 A type 2 på Biltema  (Lest 608 ganger)

andy76

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
16/20 A type 2 på Biltema
« på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 04:52 »
Hvorfor skriver Tema 16/20 A? Jeg har en Ecolite hjemmelader strupet på 22A, og kunne vært greit å vite om denne kabelen gir 16 eller 20A..
https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-bil/ladekabler/ladekabel-8-m-type-2-1-fase-1620-a-2000044354

Jeg får bare nyttiggjort meg av fase1 hjemme, lønner det seg likevel å kjøpe fase3 kabel?Vet ikke om Skoda citigo/Kia e-soul feks kan nyttiggjøre seg av 3 fas på offentlige stasjoner etc, er det mer framtidsrettet etc?

Siden jeg har 25A sikring med innebygd sperre i Ecolite på 22A- er det elektronikk som sørger for at en 16A ladekabel type 2/mode 3 ikke blir "utsatt" for 22 A fra min ladestasjon?
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7490
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: 16/20 A type 2 på Biltema
« Svar #1 på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 07:17 »
Hvorfor skriver Tema 16/20 A? Jeg har en Ecolite hjemmelader strupet på 22A, og kunne vært greit å vite om denne kabelen gir 16 eller 20A..

TEKNISK SPESIFIKASJON
Strømtilførsel: 1-fas
Spenningsmating: 250 V~
Ladestrøm: 20 A
Ladeeffekt: 3,7/4,6 kW
Temperaturområde: -30–+50 °C
Beskyttelsesgrad: IP44
Lengde: 8 m
Vekt: 1,96 kg
Model 3 LR - i bestilling | Model Y P - i bestilling |
I-Pace HSE 2019 | x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14356
    • Vis profil
Sv: 16/20 A type 2 på Biltema
« Svar #2 på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 07:24 »
Alle 16A kabler er kodet til 20A. Dermed skal ladestasjonen begrense PWM signalet til bilens lader slik at denne ikke trekker mer enn 20A. På enfase blir det maks 4,6 kW.

Din bil er som mange VAG biler utstyrt med to ladere på ca 3,6 kW som kan parallel kobles til ladeportens L1

Dermed bør du vurdere en 3 fase kabel som støtter bilens muligheter med mindre kabelen kun skal brukes hjemme.

Velger du en 32A enfase kabel får du raskest mulig lading hjemme, og velger du en 3 fase 32A kabel er du sikret raskest mulig lading overalt.

 Vi har siden 2012 fryktet dagen da Biltema tar opp konkurransen også på dette markedet, men satser på at enda hyggeligere priser, og ikke minst utvalg og kundeservice fortsetter å føre kunder vår vei..
« Siste redigering: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 08:50 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt Cree SAM og Ciity el
Har for tiden Tesla S85 VW, C1 EVie,  og Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model og Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635, Microlino, og Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150

Daglig leder i Elbilhjelpen.no