Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Long Range Plus - Norge?

Startet av TeslaModelX, onsdag 23. september 2020, klokken 12:33

« forrige - neste »

TeslaModelX

Noen som vet noe om når/det vil være mulig å bestille Long Range Plus i Norge?

JørundG

Jeg lurer på og, i tillegg, venter på samme. Når det kommer da blir det kanskje ny bil.
I best: Mod Y Performace, Mod X og Cybertruck
2017-2020 X100D
2013-2017 SP85 (en periode verdens nordligste Tesla eier)

silence

Jeg lurte på det samme da vi bestilte en X LR på nyåret (bestillingen ble lagt veldig kort tid før LR+ ble lansert i USA), og fikk etter hvert dette svaret fra Tesla:

SitatBeklager sent svar.

Vi har ikke noe som heter Long Range plus. Vi har Standard Range plus, men alle Long range vil være det samme. Dvs i tilfelle vi har noen justeringer på rekkevidden, så oppdaterer vi det gjennom software til alle biler. Din bil vil ha 560 KM rekkevidde ifølge WLTP standarden, som alle andre Long Range!

Ta gjerne kontakt om du har flere spørsmål.

Jeg har forstått det sånn at de måtte gi modellen en oppdatert betegnelse i USA for å kunne reklamere med lenger rekkevidde, eller noe i den duren. De samme reglene gjelder ikke her, og derfor forholder vi oss bare til Long Range. Så vidt jeg forstår så er alle "2020" X LR levert i Europa samme bil som LR+ i USA.
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

TeslaModelX

Hm, det var litt rart. WLTP sier 507 KM på Tesla sine sider nå? :o

silence

Ja, vet ikke hvordan det fungerer, men kan vel være at de har fått ny WLTP testet/godkjent.

Husker ikke hvor mange km bilen selv sier den kan gå på 100 % nå (og aner ikke hvordan den kommer frem til det), men mener det har variert fra 517-530 km.

Var uansett mindre relevant om den har WLTP på 507 eller 560 km for vår del - visste allerede da at jeg omtrent aldri kom til å kjøre så konservativt som WLTP legger opp til.
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA