Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import - batterivarmer

Startet av Ell, mandag 07. september 2020, klokken 11:31

« forrige - neste »

Ell

Siden det ikke er "standard" med nordisk versjon på kontinentet, ser jeg på tilvalg med setevarme, rattvarme og varmepumpe. Mitt spørsmål er; Vil varmepumpe som tilvalg ha samme batterivarmerkrets som på biler kjøpt i Norge? Forhandler har vanskelig for å gi et sikkert svar.

thrain

Ikke svar på spørsmålet, men hvilken forhandler har du dialog med?

Ell

VW forhandler i Paris... jeg skal altså evt kjøpe den selv her.. ingen som skal importere for meg.

Electric cars in Norway

#3
Ell.  :+1: Et godt spørsmål. Håper du får svar. Jeg vet ikke.

Ser forøvrig at UK beskriver 30% i lenken under. Kopi nederst.

https://www.volkswagen.co.uk/electric/research/software-and-technology/heat-pump

The heat pump in the new ID.3 also provides a number of benefits: the refrigerant used to generate the heated air is climate-neutral. This reduces the load on the battery capacity by approximately 3 to 4 kWh/100 km, increasing the range in winter by up to 30% in temperatures as low as -25°C.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA