Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Heving av kjøp?

Startet av Stikkkontakt, torsdag 03. september 2020, klokken 13:27

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Stikkkontakt :+1: jeg føler med deg. Ut fra alt du har beskrevet på disse trådene så har du fått en mandagsbil slik jeg vurderer det. Håper det ordner seg for din del  :+1:

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 10. september 2020, klokken 07:43
Daktari :+1: ja,  eskaleringsmulighet er å stevne dem i forliksrådet. Men dette er en prosess jeg ikke anbefaler som første strategi. Det beste er å snakke med selger og komme til en løsning.

Jeg vet om  en uheldig bilkjøper som endte i forliksrådet og vant saken. Men det var en krevende prosess.
helt enig, og godt poeng. I en slik sak må man tenke kompromiss, og hva som er realistisk at motparten kan akseptere. Å skaffe forlik på egen hånd, ved å opptre høflig og saklig, uten å involvere advokat eller komme med trusler, kan være enklere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på torsdag 10. september 2020, klokken 23:10
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 10. september 2020, klokken 07:43
Daktari :+1: ja,  eskaleringsmulighet er å stevne dem i forliksrådet. Men dette er en prosess jeg ikke anbefaler som første strategi. Det beste er å snakke med selger og komme til en løsning.

Jeg vet om  en uheldig bilkjøper som endte i forliksrådet og vant saken. Men det var en krevende prosess.
helt enig, og godt poeng. I en slik sak må man tenke kompromiss, og hva som er realistisk at motparten kan akseptere. Å skaffe forlik på egen hånd, ved å opptre høflig og saklig, uten å involvere advokat eller komme med trusler, kan være enklere.

For meg er en retur av bilen til finn-pris på tilsvarende bil helt greit. Min største skrekk nå er å selge bilen privat med den historikken den har.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 10. september 2020, klokken 23:14
Sitat fra: daktari på torsdag 10. september 2020, klokken 23:10
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 10. september 2020, klokken 07:43
Daktari :+1: ja,  eskaleringsmulighet er å stevne dem i forliksrådet. Men dette er en prosess jeg ikke anbefaler som første strategi. Det beste er å snakke med selger og komme til en løsning.

Jeg vet om  en uheldig bilkjøper som endte i forliksrådet og vant saken. Men det var en krevende prosess.
helt enig, og godt poeng. I en slik sak må man tenke kompromiss, og hva som er realistisk at motparten kan akseptere. Å skaffe forlik på egen hånd, ved å opptre høflig og saklig, uten å involvere advokat eller komme med trusler, kan være enklere.

For meg er en retur av bilen til finn-pris på tilsvarende bil helt greit. Min største skrekk nå er å selge bilen privat med den historikken den har.
Hva med å selge på Nettbil? Litt lavere enn Finn kanskje, men slipper salgsprosessen og er beskyttet mot reklamasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA