Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakken på kanalene slites av

Startet av Sjalabais, mandag 31. august 2020, klokken 17:47

« forrige - neste »

Sjalabais

Jeg vasket akkurat bilen, og skal polere den når sola går ned. Var litt mer nøye enn vanlig, og da stusset jeg litt på dette i vedlegget...lakken langs kanalene slites ned. Jeg var nå klar over at Nissan har elendig lakkvalitet, men dette har jeg ikke sett før på en åtte år gammel bil. Har dere opplevd tilsvarende? Noen som har lakkert bilen opp igjen?
2012 Leaf Tekna

kaiat

Ikke uvanlig dette, nei. Har sett det samme på flere bilmerker.

Sjalabais

Hva slags biler har du sett det på? Vi har en 20 år gammel Toyota med 250 000 km kjørt som ikke har samme problem, ei heller noen av de andre bilene våre vi har hatt eller har (17 år gammel Hyundai, 17 år gammel Honda, div. gamle Toyota og Volvo).

Leafen har "mistet" lakken ved dørbunnene, sveiseskjøtene, panserhjørnene. Jeg har flekket det over siden, men dette ser sannelig ikke bra ut.

Det er stål, ikke aluminium, sant?

2012 Leaf Tekna

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Oddaa

Sjekk Tesla-delen av forum. Mange er mye verre enn dette etter første vinter.

Løsningen er skvettlapper. Evt folie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sjalabais

Aaah, Tesla tenkte jeg ikke på. :) Men de har jo akkurat begynt å lage biler, skal vel kanskje ikke sammenlikne oss med de som er verst i klassen helt ennå. Men, greit, godt forslag med folie. Får se litt på ulike priser. Noen her som har gjort slikt?
2012 Leaf Tekna

kaiat

Har hatt dette både på Renault og Opel selv, men har sett det på andre biler også. Og som nevnt her, det hjelper med skvettlapper.


Electrix

Dette er vel ganske vanlig på biler som går på veier med sand og grus hvis de ikke er utstyrt med skvettlapper. Sandblåsing er effektivt mot de fleste typer lakk... Jeg trodde alle Leaf kom med skvettlapper, er din bruktimport?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

kaiat

Skvettlapper er stort sett ekstrautstyr på de fleste biler. Min norsksolgte 2014-modell har ikke skvettlapper (noe som minner meg på at jeg kanskje burde sjekke tilstanden på min egen bil...).

Sjalabais

Min bil er en norsksolgt 2012 modell. Skvettlapper som ettermonteres har jo sine egne utfordringer. Skruhull i hjulbuen er farlige...grubler litt på det fremover, jeg.
2012 Leaf Tekna

Oddaa

Sitat fra: Sjalabais på lørdag 05. september 2020, klokken 20:55
Min bil er en norsksolgt 2012 modell. Skvettlapper som ettermonteres har jo sine egne utfordringer. Skruhull i hjulbuen er farlige...grubler litt på det fremover, jeg.
Kjenner ikke Leaf, men alt jeg har montert/ fått montert av skvettlapper har benyttet eksisterende hull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA