Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbakekalling "technical campaign 0061500500"

Startet av Klykken, mandag 24. august 2020, klokken 12:03

« forrige - neste »

vichingo

Sitat fra: Orbit på mandag 24. august 2020, klokken 22:50
Og dere som har fått tilbakekalling, har alle 60 Ah av tidlig årgang?

November 2015 her

KHL


Herwitz

MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

pberg

Er det noen uten 32A/hurtigladeopsjonen som har fått recall? Hørte med en jeg kjenner som har en slik, og han hadde ikke fått noe enda i hvert fall.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

nasroht

Sitat fra: Klykken på tirsdag 25. august 2020, klokken 09:51
"Denne kampanjen omfatter et bytte av en styreenhet til komfortladningselektronikken, grunnet mulig fremtidig korrosjon.

Dette er jo noe BMW dekker, så det er bare og ta kontakt om du ønsker time."

Sulland Steinkjer som svarte her. Har spurt når de har mulighet.  👍

Kanskje det er dette som gjør at LED lysene for knappene som er til  AC, viftehastighet o.l. blinker. Fikset det en gang på service, men kom tilbake igjen...
Venter spent på i3

Orbit

Fant endelig (rester) av den tråden hvor jeg husker dette var diskutert i fjor. Brukeren "BMWi3Mareritt" har slettet innleggene sine, men det er en liten rest igjen. Innlegget hadde bilde av elektronikken som så ut som et saltbad. Kan det være denne saken som trigget tilbakekalling?

Sitat fra: PionerThink på torsdag 21. november 2019, klokken 10:13
Sitat fra: BMWi3Mareritt på torsdag 07. november 2019, klokken 16:54
Takk for tips :+1:

Nå har jeg fått totalpris av Bavaria: 71.944kr.
Bilder av Styringshjernen vedlagt, veldig overraskende at dette skjer på en BMW fra 2014.


Noen nyheter om hva som kan være årsak til feilen, og hva har du evnt fått ordnet mtp deler og reparasjon osv for å få bilen i orden igjen?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

CaZpaH

Sitat fra: Orbit på søndag 30. august 2020, klokken 19:44
Fant endelig (rester) av den tråden hvor jeg husker dette var diskutert i fjor. Brukeren "BMWi3Mareritt" har slettet innleggene sine, men det er en liten rest igjen. Innlegget hadde bilde av elektronikken som så ut som et saltbad. Kan det være denne saken som trigget tilbakekalling?

Sitat fra: PionerThink på torsdag 21. november 2019, klokken 10:13
Sitat fra: BMWi3Mareritt på torsdag 07. november 2019, klokken 16:54
Takk for tips :+1:

Nå har jeg fått totalpris av Bavaria: 71.944kr.
Bilder av Styringshjernen vedlagt, veldig overraskende at dette skjer på en BMW fra 2014.


Noen nyheter om hva som kan være årsak til feilen, og hva har du evnt fått ordnet mtp deler og reparasjon osv for å få bilen i orden igjen?

Ohoi! Han jeg snakket med på Sulland nevnte at det var at det kunne gå fukt i noe elektronikk og at det var det som skulle skiftes ut. Så ikke utenkelig at det har en sammenheng.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Orbit

#22
Kopi fra innkalling til reperasjon i Tyskland nedenfor. Oppsummert amatøroversettelse:
SitatInnkapslingen av KLE er laget av resirkulert aluminium ut fra miljøhensyn. Urenheter (jern/kobber) i materialet gjør at denne korroderer mer enn forventet, spesielt i kystnære områder og ved veisalting. Over tid gjør dette at forspenningen av skruene på lokket blir feil, og pakningen under lokket ikke lenger holder tett. Dermed kan vann/salt komme inn i elektronikken. Det vil normalt først resultere i en feilmelding, men kan også gi umiddelbar motorstopp. KLE byttes derfor gratis.

Underleverandør er allerede i massiv manko på reservedeler, så det kan ta litt tid før de får kalt inn alle. Så langt er det bare 60 Ah-eiere som er varslet. Om det er pga at nyere biler ikke har problemet, eller at de pga deletilgang må starte med de eldste, er uvisst.


I følge delekatalogen er det brukt samme delenummer frem til 7/2016.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

pberg

Hvis du graver litt i det, så finnes det mange forskjellige delenummere på KLE, de første fra 2013.

Går du litt tibake på "Old partnumber" her, så finner du en hel haug.

http://bmwfans.info/parts-catalog/61448660997/
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Evolution

bmw i3 60Ah 2014 (kjøpt 2020)
bmw 318d 150hp 2016 (kjøpt 2019)

scholro


Samco

Da har jeg får min Kle? Byttet og fått en ny SW opdatering. 160km rekke vidde har den vist så langt som Max så får se litt på om det holder seg. Skal se på hvor mye strøm den trekker fra easse laderen når jeg er hjemme om det er noe forskjell der ,tviler var vel noen som fikk 7.3kw etter kle byttet.

pberg

Joda, min gikk opp fra ca 5.5kw til 7.3kw etter at jeg fikk ny KLE. Bavaria forstod selvfølgelig ikke noe av dette.. :-)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

bmw2002

Har bilen på service og bytte av denne nå, bilen er fra mars 2015. Bytter vannpumpe samtidig pga at viftene på bilen går hele tiden.

bmw2002

Fikk beskjed om at kampanjen var å bytte to jordingskabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA