Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbakekalling "technical campaign 0061500500"

Startet av Klykken, mandag 24. august 2020, klokken 12:03

« forrige - neste »

Samco

Ingen forskjell på ladehastigheten på min men SW har gjort en forskjell med litt mindre pessimistisk rekke vidde.

Klykken

Rekkeviddegjettinga blir normalt og som før etter et par dager.😄 Kjørestilen din nullstilles ved oppdatering av sw
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Herwitz

Fint at dette gikk på BMW sin regning! Fakturaen var på drøyt 27.000,-...
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Klykken

#33
Selve delen (KLE-enheten) koster 500$. Drøy regning i så fall...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nilz

Fikk byttet dette hos Bilia i november på min i3 (2014).

Fant i romjulen ut at jeg ikke får mer enn 3.4kW på AC lenger.
Har foreløpig prøvd på min egen 32A WallBox og på et utall Zaptec ladere med både 220V og 400V på jobb, resultatet er det samme over alt.
Jeg har hatt bilen siden den var ny, og brukt disse laderne i årevis. Har alltid fått 32A.

Snakket med Bilia, men de var meget avvisende. Hvis bilen ikke viste feilkode var det ikke en feil ble det sagt.
Og lader+bil kommuniserte om ladehastighet, så da var det kanskje bare slik....
(Lader+bil har vel alltid forhandlet om ladehastighet, men det må jo være NOE galt hvis de aldri kan bli enige om mer enn 16A?)

De refererte videre til at bilen min ikke har garanti lenger, og at jeg må påregne betaling hvis de skal se på den.
Greit nok. Betale skal jeg selvfølgelig gjøre hvis jeg tar feil... Men jeg VET dette har skjedd etter at bilen var på verksted ifm tilbakekallingen. Tviler på at det er tilfeldig at dette har oppstått nå.

Må vel teste noen flere ladere, og kanskje clampe på et amperemeter før verkstedtimen så jeg blir helt sikker på at bilen oppfører seg likt over alt..
Andre som har opplevd det samme etter denne tilbakekallingen?

V

Orbit

Tips: Prøv også med annen 32A ladekabel (dersom du ikke allerede har gjordt det). Kabelen er kodet for hva den tåler av maksimal strømstyrke, så det kan bli feil pga denne også.

Tips2: Strømtang kan bare måle strøm i enkeltledere, så det er oftest vanskelig å finne et målepunkt i en ladeinnstallasjon (uten å åpne innmaten sikringsskapet og klemme rundt en faseleder der).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Nilz

Sitat fra: Orbit på tirsdag 12. januar 2021, klokken 14:30
Tips: Prøv også med annen 32A ladekabel (dersom du ikke allerede har gjordt det). Kabelen er kodet for hva den tåler av maksimal strømstyrke, så det kan bli feil pga denne også.

Tips2: Strømtang kan bare måle strøm i enkeltledere, så det er oftest vanskelig å finne et målepunkt i en ladeinnstallasjon (uten å åpne innmaten sikringsskapet og klemme rundt en faseleder der).

Takk for svar og tips.

Ja, har en annen reservekabel på jobb jeg skal prøve, men tror ikke det hjelper. Mener jeg også så ConnectedDrive rapporterte 32A kabel tilkoblet bilen (ved litt snoking i response fra BMW's servere).. Skal forsøke en annen for sikkerhets skyld.

Og ja, har egentlig ikke lyst til å mikke med for mye demontering for å komme til med strømtanga.
Det er nok sånn passe tilgjengelig i WallBox'en eller sikringskapet, men det er jo bikkjekaldt i garasjen nå! :-P

V

Orbit

Sitat fra: Nilz på tirsdag 12. januar 2021, klokken 16:36
Mener jeg også så ConnectedDrive rapporterte 32A kabel tilkoblet bilen (ved litt snoking i response fra BMW's servere).
Interessant, hvilket API-kall ser du på da? Og er det i i så fall i gamle www.bmw-connecteddrive.no/api eller den nye cocoapi.bmwgroup.com?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Klykken

Fikk for øvrig gjennomført denne fiksen i starten av året nå. Tok 4 timer å ordne - merker absolutt ingen forskjell annet enn at de hadde vasket bilen innvendig etter fiksen, som var veldig kjekt. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Samco

Jeg fikk ingen økning på ladehastighet med type 2. Max 7kw noen ganger ,men ligger mest på 6.9kw

Roshmann

Her er informasjon om KLE for de som evt vil lese mer.

soletti

#41
Var å hentet vår 2014 modell i dag, men den tok nesten ikke hurtiglading på tur hjem, omtrent 10kW kan det se ut som, samme på både fortum og circle K. Vanligvis har det vært rundt 40kW på rundt 20% batteri, noen som har noe forklaring eller sett noe lignende?

Startet å lade med cirka 7% til 20%, så mener temperaturen på batteriet var noenlunde grei (uten at jeg leste det ut).

Edit: Litt mer testing med lading og kjøring, og nå tok den 21kW, så mulig det går seg til.

Klykken

Temperatur på batteri har alt å si, og i vinterhalvåret kan det være vanskelig å få optimal temperatur - da spesielt i mye minusgrader. Det gjelder dessverre de fleste elbiler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA