Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sensorfeil på dører?

Startet av Koskesk, torsdag 20. august 2020, klokken 13:13

« forrige - neste »

Koskesk

Sitat fra: Piero på torsdag 20. august 2020, klokken 22:52
Koskesk, gratulerer med ny bil! Jeg har selv 90D fra des 2016, og problemet du beskriver med FWD kan kanskje være det samme som jeg slitt med. Jeg opplevde feilmeldingen "Obstacle detected" i over 1 år før Drammen kom med en endelig fiks nå i juni. Etter det har jeg ikke fått feilmeldingen en eneste gang!

Samtlige FWD-sensorer er blitt byttet flere ganger uten hell, og hver gang har verkstedet konkludert med "All good, works as designed". Litt frustrerende, men når vårsolen kom i år kunne jeg endelig fastslå at det var solen (varmen) som var synderen. Dette prøvde jeg å få frem og også demonstrere men var ikke like lett å fremprovosere i overskyet vær. For å gjøre en lang historie kort, så fikk de endelig prøvd noe nytt sist gang. Løsningen var "re-flashed ultrasonic ECU to latest revision. Tested door up to 60+ degrees. All good, works as designed". Så hvis du har samme problem med dine FWD, vis gjerne til denne løsningen.

Håper dette er til hjelp! :-)
Takk for det, virkelig imponert til tross for skeptis
Dette er gull! Da har jeg litt å snakke om når jeg kommer dit, tusen takk for tilbakemeldingene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Koskesk

Da har man hatt bilen på Service, byttet løs sensor brakett og sensor på folketinget døra. Så nå funker alt som det skal.....inntil videre :D


Sent from my iPad using Tapatalk

Koskesk

Sitat fra: Koskesk på fredag 11. september 2020, klokken 08:50
Da har man hatt bilen på Service, byttet løs sensor brakett og sensor på folketinget døra. Så nå funker alt som det skal.....inntil videre :D


Sent from my iPad using Tapatalk
Ser at autokorrektur ikke liker falkevinge dør....men folketinget derimot


Sent from my iPad using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA