Viftehastighet på mobil app

Startet av Model3B, tir 11. aug 2020, kl. 14:30

« forrige - neste »

Model3B

Hei. Er det mulig å regulere viftehastigheten fra mobilen?

Tom

Hvorfor behovet for å justerer dette?

RJK

Sitat fra: Tom på ons 12. aug 2020, kl. 15:43
Hvorfor behovet for å justerer dette?

1. Noen kan høre at viftene går når de går forbi bilen
2) Bilen kan bli tilstrekkelig varm/kald frem til man går ut til bilen
3) Må justere ned hastigheten når man setter seg inn i bilen, om den ikke har roet seg automatisk
4) kul funksjon å skryte av, selv om praktisk nytte er akkurat lik 0
5) Hvorfor ikke? Det ville vært lett å implementere, og "jeg" kom på idéen...

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Hvis det er 27 grader ute, og du stiller temperaturen på 19 grader inne så går viften relativt sakte, og jeg føler bilen aldri kommer ned i 19 grader der hodene er. Dersom du setter den på 16 grader så går viftehastigheten opp. Så hvis du vil skru opp viftehastigheten så kan et alternativ være å skru temperaturen mer ned eller opp.

...men hvis du egentlig er fornøyd med temperaturen, men at du har et lik i baksetet som du ikke vil skal lukte, men at du ikke vil fryse når du kommer tilbake til bilen, så kan det jo bli vanskelig.
Tesla Model Y                         2021-

ricco404

Sitat fra: RJK på tor 13. aug 2020, kl. 01:201. Noen kan høre at viftene går når de går forbi bilen

Kan viftene du hører være bilen som holder temperaturen på batteriet (og altså ikke viftene i kupeen).

• Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

pekle

Slippe å strekke seg fram til skjermen dersom det blåser for mye i camp mode.

RJK

Sitat fra: ricco404 på tor 13. aug 2020, kl. 10:56
Sitat fra: RJK på tor 13. aug 2020, kl. 01:201. Noen kan høre at viftene går når de går forbi bilen

Kan viftene du hører være bilen som holder temperaturen på batteriet (og altså ikke viftene i kupeen).

Skrev ikke at noen faktisk hørte de, bare at det var en mulighet for det.

PS! Posten min var ironisk ment om du "ikkje tog 'an", og ikke reelle grunner (håper jeg)...

;)
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: pekle på tor 13. aug 2020, kl. 12:22

Det går gjerne an å låse viftehastigheten fra skjermen før en legger seg baki. Virker som at Internettet ikke har funnet en løsning på viftehastighet på app, men burde ikke vært vanskelig å lage, så plutselig har Musk fått det til om noen Twitrer problemet til han. Biljardkø med touch-hanske-finger.... ;-)

https://forums.tesla.com/discussion/148674/anyone-know-how-to-control-fan-speed-from-phone
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: pekle på tor 13. aug 2020, kl. 12:22

Dette er vel den eneste gode grunnen, i mine øyne. Har man lagt seg for å sove, og synes viftene er støyende, så er det faktisk greit å slippe å stå opp og kravle frem for å tafse på skjermen.

Samme om morgenen når det er varmt ute, så kanskje er det fint å få litt bedre blås i bilen enn auto-innstillingen ellers ville valgt, om den stod på auto. Dette selv om temperaturen faktisk er ok.

Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA