Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det ser foreløpig mørkt ut

Startet av streken, onsdag 05. august 2020, klokken 17:40

« forrige - neste »

Øggen

Trur ikkje det vil gå, men om garanti skulle gjelde, får tak i adapter for lading/superlading, så vil ej importere den som lastebil. Kan kjøre alt, så no problem. Men, time will shøw....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Maximus

Kilden:

https://soundcloud.com/andailydrive/august-3-2020#t=15:25

Fant dessverre ingen kommando som gav autoplay direkte fra URL'en. Men linken går rett til der Musk snakker om saken (fra ca 15:25 uti), så det skal bare være å trykke start.

Musk sier jo ikke rett ut at Cybertruck ikke kommer til Europa, men helt urimelig at det tolkes slik er det jo ikke.

sjokomelk

"Problemet" ligger vel i at den blir for tung for B-førerkort i Europa. I USA gjelder vanlig førerkort for bil opp til 26000 lbs eller 11,8 tonn. Så den vanlige mannen i gata kan kjøre halvttonn (F-150), trekvarttonn (F-250) og ettonns (F-350) lastebil med det vanlige førerkortet sitt. I Europa klarer bare F-150 å komme seg inn under B og 3500kg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Samco


Electric cars in Norway


hemi

Fler av oss som liker pickup  har førerkort deretter ;)

Så at den ikke kan kjøres på B er ikke noe problem.

petersv

#21

hELgenen

Er en fordel å bruke lenker og ikke klippe å lime
inn en hel bok....Noen av oss leser forumet via mobil...

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: turfsurf på fredag 18. desember 2020, klokken 23:11
Sitat fra: JorEl på fredag 18. desember 2020, klokken 22:21
Sitat fra: batterimannen på torsdag 06. august 2020, klokken 10:41
Nå er det bekreftet: Ny Tesla kommer ikke til Europa

https://www.tv2.no/broom/11571537/
Men kanskje til Sverige?..
https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-welcomed-sweden-market/
Dette er jo samme  reglene som vi har i Norge.
Beklager vranglæren :-[ Jeg trodde det var 3,5tonn i Norge.
Statens Veivesen; Med klasse B kan du trekke en tilhenger med en totalvekt på høyst 750 kg. Er bilens tillatte totalvekt 3 500 kg, er vogntogets (bil + tilhenger) tillatte totalvekt inntil 4 250 kg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

thbo

#27
Norge er mer progressive enn gjennomsnittlig for Europa når det gjelder lovgiving for "selvkjøring» (både Norge og Nederland der Tesla også er veldig populært), så får håpe Tesla Norway står på når det gjelder CT også og at Tesla ser forskjell på Norge og EU.

Kan ikke se at Tesla vil produsere den uten airbags og deformasjonssone uansett (deformerende bak «exoskjelettet» i front), så lenge de alltid har siktet etter å være de sikreste biler. Airbags på utsiden for myke trafikanter har vel andre merker vist i en del år allerede. Ellers er det begrenset hvor mye mer behagelig andre biler er å bli slengt på panseret til. CT har ihvertfall en sammenhengende flat uknuselig flate fra front til midt på taket. Og, sist men ikke minst, tidligere nevnte «selvkjøring» medfører jo automatikk som jo allerede er bevist at gjør biler sikrere både for de på innsiden og utsiden. Og der er Tesla tilsynelatende lengst fremme.

Cybertruck som den er presentert vil ikke være lovlig i USA en gang med kamera istedetfor speil (og heller ikke uten vanlige vindusviskere), mens akkurat det er lov i EU. Men jeg tviler ikke på at Volkswagen-gruppen jobber hardt mot EU for å gjøre alt vanskelig for Tesla. Blir spennende å se hvor fornuftig byråkratene har blitt når CT er under masseproduksjon.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA