Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Svart boks" for logging og varsling

Startet av tom, tirsdag 11. desember 2007, klokken 11:10

« forrige - neste »

ilmarw

Har mange års erfaring som programmerer, så det kan jeg nok få til. Men er litt opptatt av å prøve å få til en løsning som innebærer å ikke trykke på knappen hver gang. Er heller ikke sikker på om man får logget noe mens 'motoren er i gang', knappen fungerer da vel bare som nullstilling av tripteller? Jeg kan godt tilpasse kode, men slik jeg har skjønt det så skal dere (ravn) gjøre noe med dette kommersielt, så da skjøner jeg at det ikke er så interessant.

ilmar
Polestar i bestilling

ravn

Jeg har ikke noe prosjekt på gang med buddy, og siden jeg ikke har buddy selv så kommer jeg nok ikke til å gjøre noe med det i fremtiden heller. så her står dørene åpne. Men jeg kan desverre ikke gi fra meg den koden jeg selv sitter på.

Men virker jo litt rart om den bare skal gi avlesning når den er stoppet, er jo mye interresant å se mens den går (strøm etc), slik alle andre kontrollere gir en.
Men det er vel bare å spørre elbilnorge?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ilmarw

Eller prøve selv (logge under kjøring), og det skal jeg snarest. Men å sitte og trykke på triptelleren hele tiden blir kronglete, er det noen som vet om dette kan unngås uten å byte hele carcontrolleren?

ilmar
Polestar i bestilling

tom

#18
Sitat fra: ilmarw på torsdag 13. desember 2007, klokken 00:23
Men å sitte og trykke på triptelleren hele tiden blir kronglete..........

ilmar

Hvis det er snakk om å legge ledningen bak trippresettbryteren til jord eller pluss er det enkelt å få til. Det kipe er om man samtidig resetter tripptelleren,  men hvis det er bare bryteren som er felles og det er to innganger på carcontrolleren for de to funksjonene (resett og print)  er det bare kline opp en diode og en eller annen krets som gir en impuls fx  10 min.

Dette vet "Hens" og/eller "El Rayo"?
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

ravn

Her er en skjermdump fra overvåkning under lading på revaen. Dette er fra boksen min, og sendes via trådløst nettverk til min pc (vises som en nettside).

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

El rayo

Sitat fra: tom på torsdag 13. desember 2007, klokken 11:04
Dette vet "Hens" og/eller "El Rayo"?
Sorry, der er jeg blank. Har ikke lagt merke til om triptelleren nullstiles når man printer ut data.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA