Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf navigasjon car play i utlandet

Startet av kjerstimusisk, lørdag 01. august 2020, klokken 17:43

« forrige - neste »

kjerstimusisk

Har en ny Nissan Leaf Tekna (2020). Bilens navigasjonssystem er virkelig under all kritikk! Ikke oppdatert og robotstemmen kommer med feil varslinger hele tiden! Kan man speile iphonen i bilens skjerm og på den måten få inn elbilforeningens ladekart som bruker Google maps? Må man ha usb-kabel til dette eller går det med blåtann? Og hva med i utlandet? Må man ha dyr roaming på hele tiden for å få dette til å fungere? Takknemlig for råd! Jeg har selvsagt spurt Nissan men de har ikke særlig peiling og virker litt hjelpeløse...

kaiat

Du kan bruke Google Maps via Carplay, men da via kabel. Da brukes mobilens data. Nå er det vel slutt på dyr roaming, ihvertfall innen EU/EØS-området og du har vel ikke tenkt deg lenger avgårde enn det?

2020-modellen har kart fra Tomtom tror jeg og jeg forstår at disse skal være mulig å oppdatere over nett, men jeg har ikke slik bil selv, så det vet jeg ikke sikkert. Jeg hadde dog en slik som lånebil noen dager mens min egen 2014 Leaf stod på verksted og da prøvde jeg Waze med Android Auto. Det gikk strålende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA