Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fjærings / demperoppsett XC40 vs. Polestar 2

Startet av Trond Svenning, torsdag 30. juli 2020, klokken 14:51

« forrige - neste »

Trond Svenning

Det diskuteres mye i Polestar 2 kretser om man skal bestille med Performance Pack eller ikke. Denne opsjonen gir, som jeg oppfatter det, stivere fjæring og manuelt justerbare Øhlin dempere.
En av debattantene sier eks. dette: "Er veldig spent på hvordan bilen er uten PP, siden det er det jeg har bestilt, men jeg har god tro på at den vil oppleves rimelig sportslig da også".

Er det noen som har noe innsikt i hvordan XC40 er satt opp i forhold til dette?
Volvo XC40 Twin - MY24

mroek

Dette blir jo bare spekulasjoner, men XC40 er jo en mer høyreist bil, og med et annet fokus enn sportslighet. En SUV er per definisjon ikke sportslig, etter min oppfatning. Polestar er jo derimot ganske fokusert på akkurat dette, så det ville forundre meg voldsomt om XC40 vil oppleves i nærheten av like sportslig som PS2.

Men XC40 vil jo også være en kvikk bil, er jo samme motorer og batteri som PS2. Den vil garantert være et lite hakk mer komfortabel, og presser du den i sving, så vil den også helt sikkert krenge litt mer.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

oivindg

Blir spennende å se. Jeg prøvekjørte en R-design med 20-tommere og den var veldig komfortabel samtidig som det var lite helling i svinger. Håper de velger et lignende oppset på Pure Electric.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA