Ikke direkte relatert til iX3, men til nye BMWer generelt.
Hvorfor er det ikke lov med Remote 3D i BMW pga personvern, når Tesla får snikfilme alt og alle?
Jeg syns det er et veldig godt spørsmål som jeg også har lurt på.
Slik jeg har forstått det så signerer du på når du overtar en Tesla at de har full tilgang til alle kameraene og kan sende opptak til USA for nærmere prosessering når de ønsker (eller etter at algoritmene som ligger i systemene har bestemt seg for det). Det blir som Microsoft eller Apple hvor de eier programmene og dataen, mens du allernådigst får bruke det, men må finne deg i å bli overvåket (ref helseapp'en til Apple som ble brukt som bevismateriale i en nylig rettssak)
Jeg forstår heller ikke at med denne avtalen og kameraene så bryter vel Tesla flere lover i Norge, bla at du ikke skal overvåke offentlig rom uten tillatelse, og de kommer unna til det. Eller har de sikret seg på en eller annen måte?
Jeg har ofte lurt på hvorfor de andre bilprodusentene ikke følger etter? Er det fordi de ønsker at Tesla skal brøyte vei? At de har en helt annen filosofi? At de ikke har teknologien på plass? Eller fordi de tror konstant overvåkning er funksjonalitet bare en liten del av bilkjøperne ønsker?