Hei.
Noen som vet hva dette er? Juicepass. Kan man betale fast pris for å lade på ionity i Norge? Hadde vært kjekt å ha når vi reiser på bilferie i Norge om ikke så lenge.
Noen som vet?
Du er nok for seint ute, ihvertfall for denne gangen. Tilbudet gjaldt for de som registrerte seg senest 7. juli, og da med tilbud på 30 € for ubegrenset lading i juli måned. Jeg så dette i tide, og har nå ladet 4 sesjoner på Ionity, der sum per lading har vist 0,00 €.
Har tenkt å kjøre endel mere denne måneden, men med tanke på at andre fastprisavtaler har sluttet å fungere, og er gått over til pris per kWh, så har jeg allerede spart inn nok til at det har forsvart seg. Ene ladingen var alene på nesten 60 kWh, som da skulle kostet ca 240,- kroner med kWh-pris på ca 4 kroner. Og dette var bare en av 4 ladinger. Med fastpris så ville dette kostet meg nesten 292,- og jeg ville selv mot de gått i pluss på neste lading.
Riktignok har de som tidligere har kjørt fastpris per sesjon i lang tid etter at Ionity sluttet med dette selv, gått ut med en kWh-pris som er langt lavere enn de fanatiske drop-in-prisene, og langt lavere enn man får som Circle K-kunde til tross for at Ionity-laderne står hos Circle K.
Maingau og Chargepoint er 2 av de som nylig har gått over til pris per kWh etter å ha hatt en veldig billig fastpris lenge. Ser ut som EnelX legger seg på en pris lik disse, med ca 4 kroner per kWh forbrukere med registrert EWnelX-konto/juicePass-bruker.