Ting jeg vil gjerne vite

Startet av hELgenen, torsdag 09. juli 2020, klokken 14:30

« forrige - neste »

Roy Aasen

Bare litt ekstra vask som skal til. Og lanolin / fluidfilm angriper iallefall ikke plast. Den kan myke opp gummi, men bare forbigående. Det er den er så krypende betyr også at selv den minste spalte og fals får ett lag av "stoff".

Har selv bil som er blitt sprøytet etter alle kunstens regler + litt til, blir iaf ikke mye rust og bilen er nå over 12 år. Den sprøyter jeg og deler av understellet selv av og til.

mroek

De skriver jo selv at den ikke er bra for EPDM:

Sitat fra: Fluid FilmBilfabrikantene bruker i større og større grad EPDM-plast. Dette gjelder plastdeksler og plastinnerskjermer som da er merket med EPDM. Disse er ikke oljebestandige og bør ikke bli utsatt for langvarig påvirkning av Fluid Film. Antirustverkstedene gjør en rekke tiltak for å hindre at platene tar skade og deformeres.

Kjølevannsslanger og spylervæskeslanger i EPDM kan raskt ta skade, så disse bør en unngå i behandlingen.

Vanskelig å se hvordan man skal unngå å få stoffet på plastplater, spesielt siden det kryper. Men når det er sagt, er jo ikke sikkert det er EPDM som er brukt på f.eks Polestar 2.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

Du har så rett...jeg leste bare "plastikk" :).

PF

Angående rust, polestar har nok brukt mye erfaring fra Volvo, og se litt på gamle volvoer på veien. Veldig lite rust kontra andre merker. Så her hadde jeg kanskje latt være å kjøre ekstra rust behandling og heller passet på å spyle/vaske litt ekstra godt under jevnlig.
Søstern har en 2003 modell som ikke er passet på veldig godt de siste åra, men veldig lite rust på den allikevel.

hELgenen

Kan fylle på med litt ekstra info. Bilen har en bakkeklaring på 14.6 cm med performance pakken og 15.1 cm uten.
Midtkonsollen er kledd i stoff på sidene.
Prøvesatt den i dag..Dette er en bil du setter deg ned i. Føltes litt som en tidligere Audi A4 jeg har eid. Fant ut at dette ikke var bilen for oss. Vi ønsker å ha en bil vi setter oss inn i,ikke ned.
Men bilen var flott å se på,og kvaliteten virker ok selv om det var noen løse lister på denne demo vognen vi satt i.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA