Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mottagere hører ikke meg når jeg ringer dem fra bilen

Startet av castortroy, onsdag 08. juli 2020, klokken 17:53

« forrige - neste »

castortroy

Mottagere hører ikke meg når jeg ringer fra bilen, mens hvis de ringer meg opp igjen kan vi begge høre hverandre. Noen som vet hva dette kommer av?

trykkertor

Min ble slik etter jeg fikk programvare 2020.20.12.

For at jeg skal kunne høre noen må det ringes opp 2 ganger.

Jeg ringer, linken kobles opp, jeg hører ikke noe. Legger på. Ringer igjen, og alt funker.

Eller.... Noen ringer meg, jeg svarer, men kan ikke høre dem. Legger på, ringer tilbake. Alt virker.

Og... Når jeg har fått det til å virke, virker alle oppkall på 1. forsøk resten av Den kjøreturen. Neste gang jeg starter bilen, så må jeg ringe opp 2 ganger for å høre motparten.

Ludde

Jag har akkurat samme problem og løsning som svaret fra Trykkertor.

Rapporterer dere inn slike bugs eller satser man bare på at andre gjør det slik at det blir fikset ved neste oppdatering? Og hvordan rapporterer man inn bugs i så fall?

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

GOS

Sitat fra: castortroy på onsdag 08. juli 2020, klokken 17:53
Mottagere hører ikke meg når jeg ringer fra bilen, mens hvis de ringer meg opp igjen kan vi begge høre hverandre. Noen som vet hva dette kommer av?

Vet ikke hva det kommer av, men er vel en bug som har vart 2-3 måneder nå. Jeg har det også, og har forstått at andre har det også.

Krever "2 connections" for å kunne snakke😟
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Daniel80

Dette er en software feil som ble fikset med 2020.20.17 ja..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

GOS

Sitat fra: Daniel80 på torsdag 09. juli 2020, klokken 10:40
Dette er en software feil som ble fikset med 2020.20.17 ja..

Ble ikke fikset på min ved den versjonen. Tror heller ikke den er fikset på 2020.24...på min
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

badgerbert

Jeg har også dette problemet. Men min kone sier at det ikke skjer når hun kjører. Jeg har Android og hun har Apple tlf. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Feilen er der i 2020.20.17. Oppdaterte til 2020.24 først i går så har ikke sjekket om feilen fremdeles er der..

trykkertor

Ja, jeg tenker det kan være Android-relatert.
For min telefon har også oppgradert OS på de samme tider, så feilen kan ligge der.

Ludde

Iphone 8 og versjon 2020.20.12 i bilen. Jeg er ganske sikker på at problemet  oppsto ved oppdatering til denne versjonen.
Jeg skrev tidligere at det hjalp å ringe opp igjen flere ganger, for å få det til å fungere. Men det har ikke fungert i det hele tatt denne uken. Så tror det er ganske tilfeldig når det fungere og ikke.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

xerxes

merkelig : jeg har registrert at folk ikke hører meg når jeg har lyd i bilen og tlf ligger i lomma. tar jeg opp tlf så hører de meg. mulig bilen bruker mic fra mobil og høyttalere i bil.

det er jo shitty lyd med "handsfree" bluetooth fordi halve båndbredden da går til mikrofonen. virkelig shitty. bare prøv med noen øretelefoner for eksempel.

så det er egentlig genialt hvis de gjør det, krystallklar lyd på bilens anlegg og mikrofonen til mobilen er jo egentlig veldig bra.

de burde informere om det likevel, irriterende å ikke bli hørt fra lomma. eller lage det som et valg.

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

ElMa

Dette er kjent her også  :(
-I tillegg kutter all annen lyd helt ut innimellom, blinklys, radio/musikk og telefon. Noen ganger kommer den tilbake etter en stund, men ofte funker det bare med en reset (holde inne begge knappene på rattet), noe som selvfølgelig innebærer at man må stoppe et dertil egna sted.
Dette har begynt etter SW 2020.20.12 kom.
Andre som har opplevd total lyd-kutt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA