Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling plutselig borte fra Polestar.com?!

Startet av Rolf Gjerdsjø, fredag 03. juli 2020, klokken 10:57

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Har fått et litt underlig problem. Jeg har fått mailen med at "Det er på tide å planlegge levering av din Polestar", og var innom for å sjekke VIN blant annet. So far so good, men når jeg logger inn igjen for å ordne noe av det praktiske, så er bestillingen søkk vekk. Ingen biler i bestilling, ingen biler levert, ingenting. Kundeservice sier de kan se at jeg har bestilt, men skjønte ingenting av hvorfor den var borte. De prøver å finne utav det ifølge dem selv, men har ikke hørt noe mer. Bilen er på Figaro, så den er fremdeles langt unna Europa, men det hadde vært greit å få dette på plass. Noen andre som har opplevd det samme?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

alagerqv

Er nok en feil med din profil, jeg har fortsatt:
Status: Delivery_planning
Men den reservasjonen jeg gjorde først i fjor, og betalte 10k for, den er borte. Men "bestillingsbilen" er der, med levering i september på nettsiden, mens app har nå gått fra augsut til september/oktober.

CorsoDante

#2
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 03. juli 2020, klokken 10:57
Har fått et litt underlig problem. Jeg har fått mailen med at "Det er på tide å planlegge levering av din Polestar", og var innom for å sjekke VIN blant annet. So far so good, men når jeg logger inn igjen for å ordne noe av det praktiske, så er bestillingen søkk vekk. Ingen biler i bestilling, ingen biler levert, ingenting. Kundeservice sier de kan se at jeg har bestilt, men skjønte ingenting av hvorfor den var borte. De prøver å finne utav det ifølge dem selv, men har ikke hørt noe mer. Bilen er på Figaro, så den er fremdeles langt unna Europa, men det hadde vært greit å få dette på plass. Noen andre som har opplevd det samme?

Min ligger også stadig inne (september). Håper virkelig ikke de har knyttet den konkrete bilen til noen andre.

Satser på at vi tåler en liten digresjon; Hvorfor forlater du (tilsynelatende) TM3 til fordel for PS2?
TM3P "FSD"

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: CorsoDante på fredag 03. juli 2020, klokken 12:29
Min ligger også stadig inne (september). Håper virkelig ikke de har knyttet den konkrete bilen til noen andre.

Satser på at vi tåler en liten digresjon; Hvorfor forlater du (tilsynelatende) TM3 til fordel for PS2?

Har etterhvert funnet utav at det er en feil på siden, men de kunne forsikre om at jeg fremdeles hadde bil på vei heldigvis.

Digresjoner lever vi fint med, og jeg skal ikke forlate Model 3. Polestaren skal erstatte Model S, da behovet endrer seg slik at jeg ikke trenger en like stor bil men jeg trenger hengerfeste. Og da var Polestar det suverent beste alternativet.
Årsaken til at Model S er solgt tidlig er corona, både kona og jeg har blitt satt på hjemmekontor, og da er det lite vits i å sitte med den mens den bare står i garasjen. Jeg har en 21 år gammel Alfa Spider også om det «kniper» og er fint vær.  ;D
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

CorsoDante

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 03. juli 2020, klokken 21:32
Sitat fra: CorsoDante på fredag 03. juli 2020, klokken 12:29
Min ligger også stadig inne (september). Håper virkelig ikke de har knyttet den konkrete bilen til noen andre.

Satser på at vi tåler en liten digresjon; Hvorfor forlater du (tilsynelatende) TM3 til fordel for PS2?

Har etterhvert funnet utav at det er en feil på siden, men de kunne forsikre om at jeg fremdeles hadde bil på vei heldigvis.

Digresjoner lever vi fint med, og jeg skal ikke forlate Model 3. Polestaren skal erstatte Model S, da behovet endrer seg slik at jeg ikke trenger en like stor bil men jeg trenger hengerfeste. Og da var Polestar det suverent beste alternativet.
Årsaken til at Model S er solgt tidlig er corona, både kona og jeg har blitt satt på hjemmekontor, og da er det lite vits i å sitte med den mens den bare står i garasjen. Jeg har en 21 år gammel Alfa Spider også om det «kniper» og er fint vær.  ;D

Det var da enda bra! PS2 og TM3 er en fin kombo, selv om bilene nok anses som direkte konkurrenter, men når man har en Alfa Spider i bakhånd...  :D Tenker selv at man etter hvert må kombinere dagligbilen med noe ... litt mindre daglig. For øvrig enig med deg i at jeg ikke klarer å se et bedre alternativ enn PS2, når man klarer seg med plassen den tilbyr. Og dersom TM3 hadde en kombikupé-løsning, så hadde nok eierskapet bestått.
TM3P "FSD"

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 09:10
Det var da enda bra! PS2 og TM3 er en fin kombo, selv om bilene nok anses som direkte konkurrenter, men når man har en Alfa Spider i bakhånd...  :D Tenker selv at man etter hvert må kombinere dagligbilen med noe ... litt mindre daglig. For øvrig enig med deg i at jeg ikke klarer å se et bedre alternativ enn PS2, når man klarer seg med plassen den tilbyr. Og dersom TM3 hadde en kombikupé-løsning, så hadde nok eierskapet bestått.

Jeg tror også at kombinasjonen blir ganske bra, og selv om de er like på endel områder, har de også endel forskjellige styrker. Det gjør at de utfyller hverandre bra. Var innom tanken på å anskaffe en TM3 til, men droppet det nettopp av den grunnen.

Spideren har jeg hatt siden høsten 2012, og der er planen å beholde den og at den skal bli  veteran. Så lenge disse får vedlikehold, og er nøye på registerreima, så er gir de mye glede og er jevnt over pålitelige.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Speeder

Hvilke funksjoner/oppgaver fyller polestar, som ikke TM3 gjør?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Hoggorm

Sitat fra: Speeder på mandag 06. juli 2020, klokken 11:19
Hvilke funksjoner/oppgaver fyller polestar, som ikke TM3 gjør?

Dra tilhenger tyngre enn 1000 kg er vel det mest opplagte svaret.

CorsoDante

#8
Sitat fra: Speeder på mandag 06. juli 2020, klokken 11:19
Hvilke funksjoner/oppgaver fyller polestar, som ikke TM3 gjør?



Den manuelle(!) bakluka, og hatthylla som ikke lar seg demontere på enkel måte, kommer jeg på ingen måte til å savne. Dette er nok hovedårsaken til at jeg tok spranget.
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA