Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi S og Audi S Sportback

Startet av JorEl, onsdag 01. juli 2020, klokken 17:05

« forrige - neste »

JorEl

Gratulerer Audi. Pene biler som nærmer seg Tesla sine sportslige egenskaper. Sikkert bak på elektronikk og avanserte løsninger, men forhåpentligvis for Audi, likevel forran på luksus og komfort.

https://www.dinside.no/motor/ny-e-tron-fra-audi/72624741
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

#1
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.

turfsurf

Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2020, klokken 18:52
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.
Enig, og selv om de sikkert er gode å kjøre er det jo ikke akkurat typen bil til banekjøring. Synes heller ikke ytelsen var imponerende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2020, klokken 18:52
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.

Om du mener S er helt lik de andre e-tron modellene burde du ta en tur til specsavers.

Øyvind.h

Nå er det jo slik Audi har lagt opp modellrekken. Jeg har ved et par anledninger sett E-tron og blandet den med A3 på avstand.
Men tettere på er det ikke vanskelig å se detaljene på S versjonen kontra ordinær E-tron. En del detaljer som annen plast i front mm.

Derimot tror jeg ikke folk flest ser forskjell ute på veien. Standardversjonen kommer allerede i litt forskjellige versjoner utseendemessig (ulakkert plast, kontrastlakkert, hellakkert, forskjellig farge på rails mm). Den ser også ganske sporty ut i rett farge/felgkombo.

Audi-kjennere vil nok derimot kunne spotte forskjellene på 100 meters avstand.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

#5
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 02. juli 2020, klokken 08:00
Om du mener S er helt lik de andre e-tron modellene burde du ta en tur til specsavers.
Jo, noen små detaljer er det som Audi meningheten vil se lett.
Sannsynligheten for at naboen som ikke kjører Audi ser forskjellen er imidlertid liten. Det betyr nok en del i dette markedet   ;)

daktari

understatement er jo tysk premium sin signatur. Vanlige folk ser jo ikke forskjell på en RS4 og en A4 1.6tdi.

Uansett er E-tron S nå den første bil for massene med 3 el-motorer og torque vectoring. Det er jo festlig. Så spørs om en 3. planetgirkasse gir mer eller mindre uling fra bak-akselen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 02. juli 2020, klokken 15:32
understatement er jo tysk premium sin signatur. Vanlige folk ser jo ikke forskjell på en RS4 og en A4 1.6tdi.

Uansett er E-tron S nå den første bil for massene med 3 el-motorer og torque vectoring. Det er jo festlig. Så spørs om en 3. planetgirkasse gir mer eller mindre uling fra bak-akselen.
Jeg er sikkert ikke «vanlig folk», men RS til Audi er temmelig lett å se er en rå bil. Min datter som nylig ble 18 legger lett merke til RS modeller når vi var i Tyskland i fjor. RS6 er en bil jeg selv synes er rå, selv om den har feil drivstoff.

Forøvrig er Audiene svært like, i en E-tron tråd så la jeg ut et bilde av en A4 for å sjekke om noen så det, det var ingen som merket det før jeg la ut bilde av den og en E-tron ved siden av hverandre

THE

Da ser det ut som e-Tron S og e-Tron S SB er lansert. Fra pris og en del spesifikasjoner er i alle fall oppgitt i artikkelen. Bilene ligger også på Audi sine nettsider.

https://bil24.no/sjekk-ut-audi-e-tron-s-og-e-tron-s-sportback/
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-s-lansering.html

Tar med link til audi.de også da forbruket er oppgitt der, og det er heftig sammenlignet med standard e-Tron. Selv med bedre aerodynamikk blir rekkevidden på e-Tron 60 S betydelig kortere enn på e-Tron 55.
https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron-s.html
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: THE på fredag 11. september 2020, klokken 13:17
Da ser det ut som e-Tron S og e-Tron S SB er lansert. Fra pris og en del spesifikasjoner er i alle fall oppgitt i artikkelen. Bilene ligger også på Audi sine nettsider.

Tar med link til audi.de også da forbruket er oppgitt der, og det er heftig sammenlignet med standard e-Tron. Selv med bedre aerodynamikk blir rekkevidden på e-Tron 60 S betydelig kortere enn på e-Tron 55.

Ytelsene var ikke veldig imponerende. 3 motorer og boost i maks 8 sekunder gir 0-100 på 4,5 sek. og toppfart 210. Tregeste Model S gjør det unna på 3,8 sekunder (uten noe boost-greier), 250km/t toppfart og langt lavere forbruk. Så her ligger ikke Audis forsprang i teknikken synes jeg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Auto


Stikkkontakt



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA