Er det en slik A4-liste du tenker på? Jeg bruker å lage meg ei slik liste når jeg skal på langtur da det er lett å se hvor langt det er til neste lader uten å måtte bruke mobil og apper under kjøring, også for passasjerer. E18-lista mi er ca ett år gammel, men prisene skal være oppdaterte.
Korrekt! Akkurat sånn jeg tenkte på.

Turen gikk forresten veldig bra!
Og som jeg mistenkte, kveldene med planlegging hjemme på PCen gikk i vasken ganske raskt. ABRP-planen baserte seg på to ladestopp (Arendal, Obs Grønn Kontakt 150kW + Lyngdal, Obs Grønn Kontakt 150kW), basert på 95% SoC fra Horten, +200kg i bilen.
Vi startet med 99% fra Moss, og hadde vel 98% i Horten etter å ha trillet ned til ferga.
Det startet med at vi var litt tidlig ute, det skjer omtrent aldri: Vi skulle plukke opp svigermor på Stathelle, men vi kom dit halvtimen før henne. Da kunne jeg i ventetiden stå med DC koblet til bilen. Fant et 50kW punkt på Lasses(?) og endte opp fra 62% til 98% på 35 minutter? Herfra ble ladeplaner (og noe angst) lagt bort, og satset på mer "dynamisk" tilnærming, gjerne innom ABRP på telefonen, eller på Audi MMI. Og helt uten analogt A4-ark (rakk aldri lage dette manuelt). Det var allerede blitt litt sånn "lad når du kan, ikke fordi du må"..
Det passet likevel bra for alle å stoppe utenfor Arendal, Stoa(?), som planlagt. Jeg var hvert fall sulten, og muligens utålmodig, for jeg fant verken Obs, eller de 150kW-punktene jeg hadde sett hjemme. Jeg så riktignok tidlig en ledig 50kW utenfor B.K. - så jeg siktet meg inn på den. I følge appen sto jeg der i 36 minutter, og hadde på 27kWh. Jeg hadde på dette tidspunktet satt bilen til å lade maks 90%.
Neste stopp ble Flekkefjord sentrum (Amfi?). En merkelig layout på stolpene! Sto på punktet i 27 minutter (18kWh), mens damene så seg omkring. Etter lading fant vi et hyggelig spisested (Tollboden Bakeri) på andre siden av elva. Etter påfyll var vi klare for siste etappe.
Forresten: før Flekkefjord prøvde jeg meg på noe som het Pit-Stop, men der virket bare den ene av to hurtigladere. I følge folka i kø hadde det stått sånn i to uker. Fortum: Det er for dårlig!
I Stavanger hadde de mange 3,6kW-punkter i garasjen under hotellet. Ladet vel i 10 timer, til 83%. Brukte ikke bilen mens vi var i byen.
Moss/Horten-Stavanger:
Avreise: 08.50 (ferge: kl. 09.00)
Ankomst: 19.20
Hastighet: +10% (med mindre det var trafikk).
[ You are not allowed to view attachments ]
I ettertid: jeg synes ladefarten på 50kW passer bra, jamfør tiden vi trenger på pause, eventuelt en matbit. På 120- og 150kW kan man omtrent ikke gå fra bilen. Om man ikke skal oppta plass etter passerte 90% SoC..