Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av demobil

Startet av atlino85, torsdag 18. juni 2020, klokken 19:04

« forrige - neste »

atlino85

Fikk tilbud om å kjøpe en Tesla inventory demobil, 2019 Model X Long Range som jeg slo til på. Pris 817 000,-

- Gått 5000 km
- Deep Blue Metallic
- 20" sølvfelger
- Interiør med seks seter
- Autopilot
- Ubegrenset superlading
- Produsert juli 2019

Er dette et bra tilbud? Noe som er lurt å sjekke før jeg tar levering på den?

kamuflars86

Virker bra ut den, god pris. Bør jo sjekke om det ikke er en mandagsbil, finnes en rekke sjekklister på nettet en kan bruke :)

Jarv!s

Sitat fra: atlino85 på torsdag 18. juni 2020, klokken 19:04
Fikk tilbud om å kjøpe en Tesla inventory demobil, 2019 Model X Long Range som jeg slo til på. Pris 817 000,-

- Gått 5000 km
- Deep Blue Metallic
- 20" sølvfelger
- Interiør med seks seter
- Autopilot
- Ubegrenset superlading
- Produsert juli 2019

Er dette et bra tilbud? Noe som er lurt å sjekke før jeg tar levering på den?

Demobil fra Tesla eller fra en forhandler? Bare nysgjerrig! Ville uansett gått over rundt kantene på dørene og sett at det ser greit ut.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Thomas Parsli

Sitat fra: atlino85 på torsdag 18. juni 2020, klokken 19:04
Er dette et bra tilbud? Noe som er lurt å sjekke før jeg tar levering på den?

Ja, det er en god pris :)

* Sjekk lakken rundt hele bilen, spesielt foran på panseret (steinsprut) og langs sidene bak hjulbuene

* Det kan være greit å gå over panel gaps. Du må akseptere en god del, men noen ganger bør det justeres

* Sjekk at du får med deg alt av tilbehør (alt som er løst i bilen)

* Prøvekjør bilen -du skal ikke høre lyd fra understellet når du gir full gass og det skal ikke knirke el. når du kjører over dumper.

* Sjekk setene for skader

* Sjekk for lakkslitasje der måkedørene trefffer hjulbuen

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

siljan

#4
Husk at du ikke får med vinterfelger på teslaen, så syntes ikke tilbudet var sånn ekstremt bra, helt ok. Jeg ville dog ha kjøpt en bil som var kjørt 10 000 km av en eier, enn 5000 km av 50 eiere. Som regel er demo bilene kjørt hardt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA