Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Long Range Raven 2019 - ok pris?

Startet av siljan, søndag 14. juni 2020, klokken 12:29

« forrige - neste »

siljan

Hei

Vi bestilte ny 5 seter raven i går, til den nette pris av 904 000 kr


Men så jeg denne i dag
https://www.finn.no/gallery.html?finnkode=178743013

Er dette ok priset? Egentlig samme bil som det vi vil ha, dog ville vi ha hvite seter.

siljan


kirky

Så bra ut den, kjørt litt men ikke mye. Men ville du ha hvit så er det jo kjedelig med svart.

Litt rart at de har klart å få "strekkmerker" på førersetet på så kort tid. Skal være vanskelig med vegan-setene.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

ToWalkOrDrive

Ser den er solgt nå, men jeg blir alltid så sinnsykt nysgjerrig på hvorfor folk selger en 8-9 måneder gammel Model X.... WHYYYY!!!?!?!?!
Kan jo selvfølgelig være Korona/Olje-kriseting.... eller er det noe med bilen?
Tesla Model Y                         2021-

Joachim@sancon.no

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 17. juni 2020, klokken 15:51
Ser den er solgt nå, men jeg blir alltid så sinnsykt nysgjerrig på hvorfor folk selger en 8-9 måneder gammel Model X.... WHYYYY!!!?!?!?!
Kan jo selvfølgelig være Korona/Olje-kriseting.... eller er det noe med bilen?

Der kan jeg hjelpe deg med svar.  :D

Har selv hatt TMS 2015 og 2018 modell før jeg byttet over til en 2018 TMX 100. Bilen var stor og flott, og hadde god plass.  Det jeg ikke likte med X var at den krenget mere, var en del tregere og følelsen av å kjøre verdens raskeste buss var til stede.

Nå i Juni var vi i Danmark med et vennepar og de har en 2018 TMX og du merker også betydelig mere krenging og sidevind på en X kontra en S.

Har nå byttet tilbake til en Raven TMS 2019 og er igjen veldig fornøyd.   :D

ToWalkOrDrive

Aha... Jeg hadde egentlig tenkt å bytte inn med Model Y, men er usikker. Ser jo at Model 3 Performance fungerer utmerket på sommerferie med takboks, særlig med tanke på svingete veier. Kanskje X sammenlignet med S er krengingsmessig som Y mot 3. Har sett en del tester av Y som sier at "krengingen er helt ok, men selvfølgelig ikke som på 3"... X er jo og aktuelt om det kommer en ny modell etter nyttår... Bra å få høre om krengingen.
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Jeg har aldri merket noe krenging med X-en, og det vil jeg tro de aller fleste ikke vil gjøre heller, men er man en såkalt "aktiv bilist" og velger performance-utgavene så er det sikkert et poeng.
Har luftfjæring en positiv effekt på dette, dvs. vil man kanskje i en TMY som ikke har luftfjæring i større grad merke krenging?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

I very low ble X'en ganske stiv. Sånn sett fint å kunne velge mellom komfort i standard høyde og stivt understell i very low. Krenging merket jeg ikke noe til, men det er en stor, tung og relativt høy bil. Vanskelig å gjøre den like agil som eksempelvis Model 3.
Model S var også bedre over ujevnheter enn X og hakket bedre støtdempet. Men etter to Model S og deretter en X var det lite aktuelt å gå tilbake til S igjen. X'en var en mye bedre totalpakke. Korteste Tesla eierskap var S90D. Lengste var Model X.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. juli 2020, klokken 10:26
I very low ble X'en ganske stiv. Sånn sett fint å kunne velge mellom komfort i standard høyde og stivt understell i very low. Krenging merket jeg ikke noe til, men det er en stor, tung og relativt høy bil. Vanskelig å gjøre den like agil som eksempelvis Model 3.
Model S var også bedre over ujevnheter enn X og hakket bedre støtdempet. Men etter to Model S og deretter en X var det lite aktuelt å gå tilbake til S igjen. X'en var en mye bedre totalpakke. Korteste Tesla eierskap var S90D. Lengste var Model X.
Snodig, for vår S er mykest i low og steinhard i very high.

Øyvind.h

Very high er stump/stiv på Model X også. Standard mykest. Very low ganske stiv, men ikke like stiv som very high.
Jeg kjørte gradvis mer i standard mot slutten av eierskapet av komfortgrunner. Men kan være forskjell mellom S/X og årsmodell kanskje ift leverandør av understellet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA