Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktpris 2020 Facelift

Startet av Pepsipepsi, tirsdag 02. juni 2020, klokken 09:23

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Hei, har fått tilbud om bil nå. Levering august /september. Bil til gammel pris ved bekreftelse innen 3. juni. Bilen skal visstnok være på vei med båten, men tror det ikke før jeg ser det.

Jeg planlegger bare å ha bilen i noen måneder frem til PS2 kommer. Noen som vet om det kommer et skred av flere e-niroer etter dette, eller om jeg kan vente at den vil holde verdien greit?

arthur

Som alltid vanskelig å spå, spesielt om fremtiden, men:

Prisene på biler har økt grunnet svakere norsk krone, men kronen har styrket seg betydelig fra det laveste punkt og trenden ser ut til å fortsette. Det igjen kan bety lavere pris igjen.

Levering av nye E-niro er i beste fall ren gjetning og både importør og forhandlere har bommet grovt i sin informasjon siden "dag en" i så måte.

Utviklingen i norskl økonomi og dermed forbrukernes optimisme, eller ikke, er nokså uavklar i mine øyne.

I sum er, min helt personlige vurdering, ikke så positiv mht kjøp av bil nå for salg igjen ikke så lenge etterpå. 

Forøvrig er bilen fortsatt en fossilbil som har blitt gjort om til elbil og fremtidens elbiler vil være bygget som elbiler fra starten av.

Mine 2cent!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

torlie

#2
Dersom du er villig til å påta deg en del risiko mot å potensielt kunne i værste fall gå i 0, eller tjene 10-20k er det verdt det.

Personlig mener jeg det blir ren gambling, da det om noen måneder vil kommer mer info om nært forestående lanseringer, som kan gjøre Niro mindre ettertraktet, eksempelvis.

Info om pris/lansering/reservarsjon av diverse kina biler, som kan presse pris og etterspørsel på konkurrenter.
VW ID 3 skal pumpes ut i markedet om noen måneder.
Skoda Enyaq blir offisielt vist senere i år (sensommer/tidlig høst?), som kan konkurrere med Niro på pris, og er en større bil.
I litt lenger perspektiv har man Model Y, Mach-E, ID 4 ++
Uavklart angående levering av Niro, får de tilgang på en drøss av biler (lite trolig), vil det redusere etterspørselen etter en som er brukt i noen måneder.


På kort sikt kan Niro mulig holde seg godt i pris, men på lengre sikt er jeg redd den blir mye mindre ettertraktet.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA