Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem har ødelagt LEAF forumet? Og hvorfor?

Startet av TorC, torsdag 28. mai 2020, klokken 01:41

« forrige - neste »

Bobbulf

Jeg var her også mye før, men etter forandringene synes også jeg forumet er blitt rotete og vanskeligere å følge med på. Var mye bedre før.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

TorC

Sitat fra: Elbilforum admin på fredag 12. juni 2020, klokken 12:54
Det jeg har søkt å oppnå er å gjøre leteprosessen enklere for nye elbilbrukere.  Vi har nå et stort bruktmarked av elbiler og det tallmessing største av de er det som gjelder Leaf. 
Det er ingen som har tid til å hjelpe de nye eierne av brukte Leaf i de utfordringene som de møter.
Imidlertid så ligger de fleste svarene i dette forumet, da handler det bare om å organisere forumet.
Og det er det jeg har gjort.

Det rent forumtekniske har du sikkert god greie på, men jeg har aldri hatt noen problem med å klikke på søkefeltet i forumet og skrive inn relevante ord for det jeg lurer på.
Konsekvensen av denne nye ordningen er at ingen faktisk får med seg nye ting i disse underforumene. Da får garantert ingen hjelp. Tidligere kunne man gå rett inn på Leaf forumet og finne de siste aktive trådene. Også tråder som plutselig ble aktive igjen. Da er det litt for oss som faktisk ønsker å hjelpe andre å oppdage at noen trenger hjelp.
Og jeg kan garantere deg at ikke alle verdens problemer på LEAF er blitt omtalt her på forumet, men jeg kan nesten garantere at det finnes folk her som vet svaret.

Tellus sitt forslag om 1 sticky med viktige lenker til tråder gir jeg stående applaus!!! (Det forslaget var faktisk så godt at jeg slenger på enda noen ekstra utropstegn "!!!!!!!!!")
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kjell Leaf

Sitat fra: TorC på søndag 14. juni 2020, klokken 10:15
Sitat fra: Elbilforum admin på fredag 12. juni 2020, klokken 12:54
Det jeg har søkt å oppnå er å gjøre leteprosessen enklere for nye elbilbrukere.  Vi har nå et stort bruktmarked av elbiler og det tallmessing største av de er det som gjelder Leaf. 
Det er ingen som har tid til å hjelpe de nye eierne av brukte Leaf i de utfordringene som de møter.
Imidlertid så ligger de fleste svarene i dette forumet, da handler det bare om å organisere forumet.
Og det er det jeg har gjort.

Det rent forumtekniske har du sikkert god greie på, men jeg har aldri hatt noen problem med å klikke på søkefeltet i forumet og skrive inn relevante ord for det jeg lurer på.
Konsekvensen av denne nye ordningen er at ingen faktisk får med seg nye ting i disse underforumene. Da får garantert ingen hjelp. Tidligere kunne man gå rett inn på Leaf forumet og finne de siste aktive trådene. Også tråder som plutselig ble aktive igjen. Da er det litt for oss som faktisk ønsker å hjelpe andre å oppdage at noen trenger hjelp.
Og jeg kan garantere deg at ikke alle verdens problemer på LEAF er blitt omtalt her på forumet, men jeg kan nesten garantere at det finnes folk her som vet svaret.

Tellus sitt forslag om 1 sticky med viktige lenker til tråder gir jeg stående applaus!!! (Det forslaget var faktisk så godt at jeg slenger på enda noen ekstra utropstegn "!!!!!!!!!")
Helt enig, det var mye bedre før.
For noen år siden hadde vi et fantastisk BMW forum som jeg brukte mye, der gjorde de  endringer som både jeg og svært mange advarte mot, dessverre hadde vi rett.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Vaduz

Stickies er døde tråder, de ligger og forsøpler uten dynamikk og liv, bare tar opp plass. Et forum handler utelukkende om nye tråder og aktiv diskusjon, å ha 2/3 av trådene være eldgamle døde tråder er perfekt måte å kvele alt liv, kan ikke huske å ha lest mer enn en håndfull stickies i hele mitt liv, det en admin tror er viktig trenger overhodet ikke være viktig for noen andre, hvem i all verden ønsker å lese «er leifen en sladrehank»? Det eneste som gir en tråd livets rett er andres interesse i emnet. Den går sin naturlige gang og dør etterhvert. Ingen forum trenger stickies for annet enn regler. Alt annet er overflødig søppel som ingen bruker.

cra

Sitat fra: Vaduz på torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:50
Et forum handler utelukkende om nye tråder og aktiv diskusjon,

Slett ikke. Facebook handler kun om nyeste innhold, og er håpløst når det kommer til å finne igjen gammelt innhold. Gå til hvilken som helst facebookgruppe som omhandler ett eller annet "fag" så vil du se at de samme (ofte banale) spørsmålene stilles igjen og igjen.

Her har et forum en mye bedre funksjonalitet og mulighet for å finne igjen informasjon som ble lagt inn for lenge siden men som fremdeles er relevant. JEg (og helt sikkert mange andre) har brukt elbilforum som oppslagsverk i mange år, og har funnet (og finner fremdeles) mye nyttig om f.eks. Think Classic.

Det riktigste alternativet for slik informasjon er imidlertid en wiki, og jeg oppfordrer ofte til at informasjon som kommer til å være relevant legges der. Wiki er fri for diskusjoner; det er kun essensen som ligger der. Så kan det evt. linkes til diskusjonstråder på forum i tilfeller der det er relevant.

Når det er sagt er jeg forøvrig helt enig i at det ikke bør ligge et tonn med stickies i toppen av et emne. En, max to bør være nok. Typiske eksempler er FAQ og/eller Viktig melding.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjalabais

+1 til Wiki. Det har jo blitt litegrann bedre her, men jeg skulle gjerne ha sett trafikktalla til Leaf-forumet. Snakk om å sage på sin egen gren...om så disse stikkiene er så viktige, ha én sticky, som lenker til de andre trådene. Som et FAQ.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA