Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

prishopp - varig eller forbigående?

Startet av Zero-talent, onsdag 27. mai 2020, klokken 22:52

« forrige - neste »

Zero-talent

Hva tenker folk om de siste ukers prishopp på bil? Får vi tilsvarende fall om krona styrker seg, eller burde man hoppe på lagerkampanje og kjøpe nå? Hadde egentlig tenkt å vente til neste år men blir usikker når jeg ser hvor mye enkelte biler har steget i pris...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

kesk

Neppe fall, oppgangen har hvert utsatt lenge. Hadde hoppet på vis du har riktig bil i siktet  :)

hELgenen

Tja..mulig det kommer mange inkassobiler...
https://pluss.nettavisen.no/her-ankommer-et-nytt-lass-med-med-inkasso-og-konkursbiler-dette-er-nok-bare-begynnelsen/s/5-43-1316307

Trolig en og annen elbil også

Sånne hendelser bør vel dra ned i alle fall bruktprisen

Vesel

Vi har allerede hatt en korreksjon etter den kraftige corona-nedgangen, så jeg stoler ikke på at krona skal styrke seg mye fremover. Ferden mot vietnamesiske dong har gått nesten uavbrutt i 8 år. På den annen side så er vel konsensus at ingen kan spå fremtida, heller ikke i finans. Uansett så er Tesla den eneste forhandleren jeg hadde stolt på at hadde justert prisene ned igjen dersom krona skulle styrke seg av betyning. De har jo en policy om at de tar samme pris for bilene sine i alle markeder, ekskludert MVA, dokumentavgifter o.l.. Når de andre forhandlerne har hatt kampanjer og prisjusteringer nedover, så har det ikke vært pga sterkere krone, men fordi de må få solgt de gamle modellene sine når det stadig kommer nye og bedre elbiler. Da Model 3 kom i fjor så pressa den prisene ned over hele linja.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Zero-talent

Er det jeg er redd for, prisøkning uten nedgang hvis krona styrker seg. Jeg sitter på en leasingavtale som først går ut neste sommer, så koster litt å bryte den. Samtidig koster det mer å betale 60.000 + ekstra for samme bil neste sommer...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

torlie

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 28. mai 2020, klokken 09:22
Er det jeg er redd for, prisøkning uten nedgang hvis krona styrker seg. Jeg sitter på en leasingavtale som først går ut neste sommer, så koster litt å bryte den. Samtidig koster det mer å betale 60.000 + ekstra for samme bil neste sommer...

Forsøk å viderelease den på Finn.no
Kan være et forsøk om du tenker på å bytte nå. Flere som er på utkikk etter å ta over leasingavtaler, særlig om du kan gi noe rabatt til kjøper.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Zero-talent

Nå var det tomt for lagerbiler uansett, så da slapp jeg tenke på det... Får krysse fingrene for at krona styrker seg fram mot neste sommer. Kommer jo også mer å velge i det neste året så sånn sett greit å vente.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Måkemannen

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 28. mai 2020, klokken 15:33
Nå var det tomt for lagerbiler uansett, så da slapp jeg tenke på det... Får krysse fingrene for at krona styrker seg fram mot neste sommer. Kommer jo også mer å velge i det neste året så sånn sett greit å vente.
Da kommer vel momsen.. ?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


OleBrummen


Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Zero-talent

Regjeringen har så vidt jeg vet fredet mva-fritak ut stortingsperioden, altså vil det ikke skje noe før 2022. Nå er EU på banen med diverse støtteordninger for elbil også så lov å håpe det varer inntil El er konkurransedyktig på pris.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Måkemannen

Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 23. juni 2020, klokken 19:19
Regjeringen har så vidt jeg vet fredet mva-fritak ut stortingsperioden, altså vil det ikke skje noe før 2022. Nå er EU på banen med diverse støtteordninger for elbil også så lov å håpe det varer inntil El er konkurransedyktig på pris.
Med alle de milliardene myndighetene har skuffet ut på støttetiltak til næringslivet, tror du ikke de er litt sultne på å kutte her og der snart? Håper som deg at fredningen blir overholdt, men blir heller ikke det minste forundret over at de bryter den før tiden.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

Daniel_0007

Kan ikke se for meg no priskutt med det første unntaket er kanskje tesla som er ganske kjappe med å følge valuta kursen mot dollar hvis krona styrker seg mot dollar, man aner ikke hva som skjer når klovnen trump taper eller vinner valget.
Samtidig så kan man og spare ved å kjøpe noe annet enn norges modellene e-tron, id3,e-niro og kona.
Ser f.eks bos lørenskog har 30 000 rabatt på ds3 som er på lager, soul selger vel ikke så bra heller så kan være det kommer litt rabatt der, nissan har ofte hatt rabatt på leaf samme med e-golf
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA