Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: VW MEB baserte Ford-biler  (Lest 263 ganger)

Gnist

• Full Member
    • Vis profil
VW MEB baserte Ford-biler
« på: Onsdag 27. Mai 2020, klokken 13:56 »
Ford inngikk i 2019 en avtale med VW om å bygge en ny elektrisk Ford bilmodell basert på Volkswagen sin MEB platform for elektriske biler. Planlagt oppstart av kundeleveranser er 2023. Bilen skal designes ved Fords designstudio i Køln.

I den senere tid har det vært skriving i media om at det kan bli ikke bare en, men to bilmodeller som resultat av dette samarbeidet.

Jeg tenker at det er naturlig å tro at den første av disse blir en bil i Focus-segmentet. Altså en bil i størrelse som VW ID.3, men med Fords designspråk.

Det vil overraske meg om Ford klarer å starte leveranser i 2023, men vi får krysse fingrene og håpe på at det skjer.