Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring

Startet av Markus Sebastian Christensen, mandag 25. mai 2020, klokken 16:49

« forrige - neste »

Markus Sebastian Christensen

Da har jeg saumfart forsikrings Norge etter beste tilbud på PS2. Med 75% bonus og 25k km er dette hva jeg fikk:

Gjensidige: 16 000 kr
Storebrand:15 000 kr
EIKA:            12 000 kr
Yetz:             8400 kr

:+1:

Angående Yetz så har de dekningsgaranti slik at de matcher Gjensidiges super bilforsikring på vilkår.

Legger ved link: https://www.yetz.no/i?r=59CFB2C3-0201-43F0-8A44-D15454EE468A

Damnation

Sitat fra: Markus Sebastian Christensen på mandag 25. mai 2020, klokken 16:49
Da har jeg saumfart forsikrings Norge etter beste tilbud på PS2. Med 75% bonus og 25k km er dette hva jeg fikk:

Gjensidige: 16 000 kr
Storebrand:15 000 kr
EIKA:            12 000 kr
Yetz:             8400 kr

:+1:

Angående Yetz så har de dekningsgaranti slik at de matcher Gjensidiges super bilforsikring på vilkår.

Legger ved link: https://www.yetz.no/i?r=59CFB2C3-0201-43F0-8A44-D15454EE468A

Jeg har Storebrand i dag, de var svært dyre på P2. Byttet til If -  de har avtale med Volvo, som også innebærer Polestar. Ytterligere rabatt om man melder seg inn i Amcar. Endte på ca 8700,- på nybilen med samme bonus og km, fikk samtidig en del billigere forsikring på MC.

ludvigeikaas

Sjekka Yetz og Gjensidige for 8000 km og 75% bonus. Brukte VIN på Gjensidige - alt over nett. Snakka med Yetz på tlf, de måtte legge inn ein Opel men sa det var for å få opp ein pris. Gjensidige 6900 kr, Yetz 6142 kr.
2020 Polestar 2
2019 Kona
2014 Leaf

Barrabas

#3
Jeg snakket med Enter forsikring som er en del av Tryg hvor spesielt billige nybil forsikringer kan gjøres gjennom bilforhandler. (kan ikke kjøpes privat). Jeg fikk til svar at jeg burde sjekke med Volvo forhandler da de har avtale med Enter. Jeg tviler på at dette vil gå siden dette er nettkjøp via Polestar, men ønsket å høre om noen her har sjekket opp i dette før jeg tar en prat med Volvo.

Ser også at Polestar tilbyr 30 dagers gratis forsikring via min side.

Tåkeheim

Sjekket hva det koster for meg i JBF.

Bosted Oslo
Bonus 75%
16.000km
Kasko 4.950,-
Superkasko med maskinskade og 30 dager leie bil: 5.800,-

Velger jeg fri kjørelengde blir det:
Kasko: 5.700,-
Superkasko: 6.650,-

Billigere forsikring enn tesla :)

Polestar 2

mroek

Jeg har hatt alt i Gjensidige i mange år, men på Polestar 2 ser det ut for at de priser seg greit ut. Tilbudet om 30 dager gratis hos Polestar tar jeg selvfølgelig (er jo noen hundrelapper spart), og så kan jeg bruke den måneden på å finne ut hvor jeg skal tegne permanent forsikring. Hvis ikke Gjensidige klarer å komme opp med en anstendig pris, så får jeg finne noen som er bedre.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Oddaa

Var også mangeårig Gjensidige-kunde med Tekna avtale. Måtte slutte med dette da vi kjøpte den første Volvo T8. Etter min erfaring er de ikke konkurransedyktige på plug-in hybrid og elbil, selv om jeg bør være nær 'drømmekunden' deres.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

jkirkebo

Sitat fra: Tåkeheim på torsdag 30. juli 2020, klokken 16:42
Sjekket hva det koster for meg i JBF.

Bosted Oslo
Bonus 75%
16.000km
Kasko 4.950,-
Superkasko med maskinskade og 30 dager leie bil: 5.800,-

Velger jeg fri kjørelengde blir det:
Kasko: 5.700,-
Superkasko: 6.650,-

Billigere forsikring enn tesla :)

Beklager, men jeg betaler 4409,- for Model 3 med 20kkm kjørelengde i JBF ;) Og ca. 4200,- for en X75D med 12kkm kjørlengde.75% bonus, men uten leiebil da vi fint klarer oss med én bil i perioder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hELgenen

JBF forsikringen burde fordelsbeskattes.

Roy Aasen


hELgenen

Les mer her:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/a-meldingen/veiledning/lonn-og-ytelser/oversikt-over-lonn-og-andre-ytelser/skattepliktig-rabatt-personalrabatt/

Nå er det jo slik at f.eks billige lån for statsansatte j SPK er fjernet. Det samme burde prinsipielt gjelde her.
De satsene som folk viser til her er 1/2 til 1/4 av normalen.

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:41
Les mer her:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/a-meldingen/veiledning/lonn-og-ytelser/oversikt-over-lonn-og-andre-ytelser/skattepliktig-rabatt-personalrabatt/

Nå er det jo slik at f.eks billige lån for statsansatte j SPK er fjernet. Det samme burde prinsipielt gjelde her.
De satsene som folk viser til her er 1/2 til 1/4 av normalen.

JBF er et frittstående finanskonsern som skal drive med overskudd, uten tilskudd av noen art. De kan tilby billige forsikringer fordi de begrenser kundegruppen til en gruppe som har svært mye lavere ulykkesfrekvens enn gjennomsnittsnordmannen.

Det blir tilsvarende som om man skal ha et selskap som kun selger forsikringer til f.eks leger eller politi. Begge grupper vil ha lavere ulykkesfrekvens enn gjennomsnittet, og prisene blir lavere. Det vil likevel ikke utløse noen form for fordelsbeskatning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tåkeheim

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. juli 2020, klokken 18:31


Beklager, men jeg betaler 4409,- for Model 3 med 20kkm kjørelengde i JBF ;) Og ca. 4200,- for en X75D med 12kkm kjørlengde.75% bonus, men uten leiebil da vi fint klarer oss med én bil i perioder.

Nå har jeg sammen lignet priser for meg, så tesla er dyrere. De prisene du oppgir får ikke jeg, Tesla LR er ca 1.200,- og Tesla Performance er ca 2000,- dyrere enn polestar i året.
Polestar 2

Barrabas

Fint om de som tipser om forsikringsselskap og priser nevner om det er forsikring for utvalgte organisasjoner og yrkesgrupper, eller for alle.

CorsoDante

#14
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. juli 2020, klokken 18:31
Sitat fra: Tåkeheim på torsdag 30. juli 2020, klokken 16:42
Sjekket hva det koster for meg i JBF.

Bosted Oslo
Bonus 75%
16.000km
Kasko 4.950,-
Superkasko med maskinskade og 30 dager leie bil: 5.800,-

Velger jeg fri kjørelengde blir det:
Kasko: 5.700,-
Superkasko: 6.650,-

Billigere forsikring enn tesla :)

Beklager, men jeg betaler 4409,- for Model 3 med 20kkm kjørelengde i JBF ;) Og ca. 4200,- for en X75D med 12kkm kjørlengde.75% bonus, men uten leiebil da vi fint klarer oss med én bil i perioder.

Beklager, men JBF-prisen er irrelevant, da det er en subsidiert(?) ordning som -aller viktigst - ikke er tilgjengelig for allmuen ;)
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA