Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av foxy, lørdag 07. april 2012, klokken 11:30

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Hvor mange kurser har du på resten av huset?

Uansett er det nesten slik at man betaler noen tusenlapper bare for at elektrikeren skal dukke opp. I forhold til utført arbeid faller prisen ganske drastisk på større jobber. Å trekke en kabel koster ca like mye i arbeidstimer, selv om kabelen er 16A eller 3x32A. Hvis man legger en jobb ut på anbud er man ganske sikker på å få en rettferdig pris. (Gjorde du dette med 16A kursen?)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

#166
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. mai 2012, klokken 16:20
Tør vi håpe på en 22kW lader som tar både 230V og 400V trefase ?
Regner med at "S" er ganske like Roadster når det gjelder lader. I en annonse på Finn for en brukt Roadster står det
"Leveres med både 16A/220V samt 30A/220V portable ladere."
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mariowing

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 11. mai 2012, klokken 09:03
Hvor mange kurser har du på resten av huset?

Ser at hovedsikringen er 40 amp. Teller forøvrig 1 x 20, 20 x 16 og 6 x 10 amp kurser.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på fredag 11. mai 2012, klokken 19:12
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. mai 2012, klokken 16:20
Tør vi håpe på en 22kW lader som tar både 230V og 400V trefase ?
Regner med at "S" er ganske like Roadster når det gjelder lader. I en annonse på Finn for en brukt Roadster står det
"Leveres med både 16A/220V samt 30A/220V portable ladere."

Det er ladekabler, ikke ladere...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: mariowing på fredag 11. mai 2012, klokken 21:32
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 11. mai 2012, klokken 09:03
Hvor mange kurser har du på resten av huset?

Ser at hovedsikringen er 40 amp. Teller forøvrig 1 x 20, 20 x 16 og 6 x 10 amp kurser.

Trefase 400V 40A ? Ja, da har du ikke noe problem med å lade med 3x16A ihvertfall, som gir 11kW. Burde vel holde det, fullt 85kWh batteri på 7,5 timer ?

3x32A (22kW) blir nok litt drøyt med 40A hovedsikring. Men det kan godt hende du kan oppgradere til 3x63A for en rimelig penge. Spesielt om inntakskabelen er kraftig nok, f.eks 16mm2 CU.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA