Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vedlikehold på egenhånd - smøremidler

Startet av JLie, torsdag 30. april 2020, klokken 20:23

« forrige - neste »

JLie

Hei, folkens!

Jeg gjør stort sett vedlikeholdet av bilen selv, og prøver å få oversikt over hvilke smøremidler som trengs på de forskjellige stedene - dører, låser, panoramatak, o.l.

I manualen til Tesla står det feks at man skal smøre frunklås med "RheoGel TEK676 grease", men det er jo ikke akkurat det man får kjøpt på Biltema. Hvor får man tak i dette eller tilsvarende?

Panoramataket skal fettes inn med et middel med det tillitvekkende navnet "Klübersynt noise reduction grease". Her står det attpåtil: "Use only Klübersynth noise reduction grease, Tesla part number 1031102-00-A. Other greases can permanently damage the roof seals."

Man blir jo litt paranoid og ønsker å gjøre det riktig, men hvor i all verden får man tak i tilsvarende? Jeg har spurt på Tesla, men de ville ikke selge over disk.
Tesla Model S 90d - 2016

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Eller gå rett på produsenten:

https://www.klueber.com/my/en/products-service/products/kluebersynth-ra-44-702/10595/

Spør hvor du får kjøpt dette i Norge. Fikk en del treff på ebay på «kluber grease». Så må søkes litt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

I følge linken min, så får du det i Ålesund, Bergen og Tromsø....

ps. På norsk:

https://www.bunkeroil.no/no/vare-produkter/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA