Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Soltak

Startet av Olemann, fredag 10. april 2020, klokken 19:03

« forrige - neste »

Olemann


Andre med soltak som har merket en dyp romling, en type resonans eller bølger, som er både slitsomme og sterke i volum, nokså lavfrekvent, når taket er helt oppe, fra ca. 50 km/t?
Kun når taket er helt oppe, altså i bakre posisjon.
Antar dette er en feil, for denne type fysiske effekter kan jo testes ut av Kia, så litt pussig om dette er noe som er som det skal være.
Rett nok 20 år siden jeg hadde soltak på en bil, men da uten dette problemet.

1000kwh

Sitat fra: Olemann på fredag 10. april 2020, klokken 19:03

Andre med soltak som har merket en dyp romling, en type resonans eller bølger, som er både slitsomme og sterke i volum, nokså lavfrekvent, når taket er helt oppe, fra ca. 50 km/t?
Kun når taket er helt oppe, altså i bakre posisjon.
Antar dette er en feil, for denne type fysiske effekter kan jo testes ut av Kia, så litt pussig om dette er noe som er som det skal være.
Rett nok 20 år siden jeg hadde soltak på en bil, men da uten dette problemet.
Alle biler med soltak, inkl vår Model S, har det sånn.. det er i praksis ikke noe å bruke over 40-50kmt

Olemann


Merkelig....min Golf GTI fra 80 tallet var ikke sånn..... :D

andy99

#3
Samme på KONA om jeg kjører taket helt åpent. Men hvis jeg åpner med et trykk på knappen, stopper taket automatisk litt før helt åpent og det er ingen resonans/lyd. Samme funksjon på Niro?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Olemann

Sitat fra: andy99 på fredag 10. april 2020, klokken 19:53
Samme på KONA om jeg kjører taket helt åpent. Men hvis jeg åpner med et trykk på knappen, stopper taket aromatisk litt før helt åpent og det er ingen resonans/lyd. Samme funksjon på Niro?

Ja, samme funksjon, og da er lyden borte ja.

Tafsern

Antageligvis samme lyd som når man har vinduene bak nede i E-golf. Som å ha en konstant basslyd. Ikke ukjent når man kjører over en viss hastighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA