Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dersom man spyler bremsene, fjerner det smøring?

Startet av Vesel, onsdag 01. april 2020, klokken 14:43

« forrige - neste »

Vesel

Kom til å tenke på dette da jeg vaska bilen i dag i selvvasken med høytrykk, varmt vann og såpe. Jeg fikk nemlig smurt opp bremsene i forrige uke. Har nemlig hørt at det er anbefalt å spyle bak felgen og på bremsene ekstra godt på vinteren, på grunn av salt.

Smøring av bremser koster 2062 kr hos Tesla forresten, mot 2500 kr på det ene ikke-merkeverkstedet jeg hørte.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jorgror

Jeg smurte bremsene i oktober (gjorde jobben selv) og har vasket bilen med høytrykk og såpe ca en gang i uken. Ofte brukt avfetting også, men aldri varmt vann. Jeg hadde oppe bremsene igjen forrige helg og de var fortsatt godt smurt. Har bestemt meg for å kun smøre de en gang i året fremover.

Glideflatene som et det man smører er godt beskyttet av kalipperene så ville ikke vært redd for å vaske.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA