Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm TM3

Startet av Mr.G, lørdag 28. mars 2020, klokken 21:45

« forrige - neste »

Mr.G

Registrerer at Y har original soting på bakrute og sider bak.
Hva har dere gjort med deres 3? Bak og sider bak, eller også fremruter( selv om det er ulovlig)? Hvilken %?  Noen som vil dele bilder?

geirci2

#1
35% bakrute, sideruter både foran og bak.
I tillegg chrome delete.
Rød Multi-Coat Tesla Model 3 LR AWD.

(har ingen bilder tilgjengelig akkurat nå...)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

tmn

#2
35% bakrute og sideruter bak, og chrome delete på min. Rød bil.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Mr.G

Det så meget bra ut! Er det risikabelt å ta bakruten? Andre som har tatt noen blinkskudd av M3 med solfilm?

Mondeo

Sitat fra: Mr.G på søndag 29. mars 2020, klokken 19:00
Det så meget bra ut! Er det risikabelt å ta bakruten? Andre som har tatt noen blinkskudd av M3 med solfilm?

Det mest risikable med å sote bakruten er vel at Tesla kan slå seg vrang om den skulle sprekke eller om varmetrådene skulle ryke og du har solfilm på. Begge delene skjer ganske ofte på Model 3.

Mr.G

Noen her som bare har tatt sideruter, altså hoppet over bakruten? Ser kanskje litt rart ut å hoppe over bakruten

DanskenBGO

Jeg har bare sotet sideruderne på min blå, netop pga det Mondeo skrev. Det virker okay, du ser ikke forskel fra siden, eller bagfra, så for min del er det okay.

Bibba

Hei, er det noen som har bilde av grå bil med solfilm og crome delete?

CorsoDante

Sitat fra: Mondeo på mandag 30. mars 2020, klokken 09:22
Sitat fra: Mr.G på søndag 29. mars 2020, klokken 19:00
Det så meget bra ut! Er det risikabelt å ta bakruten? Andre som har tatt noen blinkskudd av M3 med solfilm?

Det mest risikable med å sote bakruten er vel at Tesla kan slå seg vrang om den skulle sprekke eller om varmetrådene skulle ryke og du har solfilm på. Begge delene skjer ganske ofte på Model 3.

Dette er årsaken til at jeg holder meg unna solfilm. Ser mye bedre ut, men ikke verdt risikoen. Disse bakrutene er sikkert fryktelig dyre (og ser ut til å ha en designmessig svakhet, som muligens forverres av solfilm).

At noen velger å sote siderutene foran B-stolpen er ganske enkelt et lovbrudd, sannsynligvis mot bedre vitende.
TM3P "FSD"

CorsoDante

Sitat fra: DanskenBGO på mandag 30. mars 2020, klokken 22:25
Jeg har bare sotet sideruderne på min blå, netop pga det Mondeo skrev. Det virker okay, du ser ikke forskel fra siden, eller bagfra, så for min del er det okay.

Interessant! Har du noen bilder du ønsker å forsyne oss med? :)
TM3P "FSD"

Mr.G

Fortsatt lite bilder å spore, jeg er sikker på det er masse flotte TM3 (med solfilm) der ute som fortjener å bli publisert her

tmn

Mens vi er inne på solfilm og utseende og slikt. Se bort fra at bilen er sabla skittn. Jeg vingler mellom originalfelgene fra Tesla, og et par TSW Nurburgring. Hva synes panelet passer best? TSW-ene gjør hele "svart detalje"-greiene ish komplett, men syns de originale gjør den litt mer classy. Så klarer ikke bestemme meg helt.

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

CorsoDante

Sitat fra: tmn på fredag 10. april 2020, klokken 04:38
Mens vi er inne på solfilm og utseende og slikt. Se bort fra at bilen er sabla skittn. Jeg vingler mellom originalfelgene fra Tesla, og et par TSW Nurburgring. Hva synes panelet passer best? TSW-ene gjør hele "svart detalje"-greiene ish komplett, men syns de originale gjør den litt mer classy. Så klarer ikke bestemme meg helt.

Mørke originalfelger passer nok best sammen med chrome-delete  ;D
TM3P "FSD"

Lapskaus

TSWene ser helt klart best ut på den bilen. De originale ser ikke ut som de hører hjemme der. Ingen andre lyse detaljer de står sammen med på en måte. Uten chrome delete hadde det vert motsatt.

Mr.G

Originale sorte felger hadde vært som hånd i hanske på denne bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA