Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ?

Startet av Radial, torsdag 26. mars 2020, klokken 21:34

« forrige - neste »

Radial

3 har takstativ.
Får Y det samme? Noen som har sett vekta?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Radial på torsdag 26. mars 2020, klokken 21:34
3 har takstativ.
Får Y det samme? Noen som har sett vekta?

Har ikke sett noe nylig, men skal vel være rundt 75kg med samme opplegg som på Model 3, som er takbøyler kun Tesla vil selge. Thule ville ikke selge siden bilen varierer for mye :-)
https://www.teslarati.com/tesla-model-y-roof-rack/
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Thule har mange forskjellige lengder på strengene sine, men selger helst bare like par... Men uansett.

Ser det kanskje kræsjer skikkelig med skiboks på stativet i den posisjonen, siden bakluka er hengslet veeeldig langt fram på bilen.

Men fint å se de tester, da blir det nok ett alternativ når den kommer 👍
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Radial på fredag 27. mars 2020, klokken 19:45
Thule har mange forskjellige lengder på strengene sine, men selger helst bare like par... Men uansett.

Ser det kanskje kræsjer skikkelig med skiboks på stativet i den posisjonen, siden bakluka er hengslet veeeldig langt fram på bilen.

Men fint å se de tester, da blir det nok ett alternativ når den kommer 👍

Det var nok de sære festeanodningene ned mot og under glasstaket, samt rammeløse vinduer som ga Thule kalde føtter. Vil jo ikke ha knuste glass på samvittigheten. Gikk jo et par glass i begynnelsen.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 28. mars 2020, klokken 00:15
Sitat fra: Radial på fredag 27. mars 2020, klokken 19:45
Thule har mange forskjellige lengder på strengene sine, men selger helst bare like par... Men uansett.

Ser det kanskje kræsjer skikkelig med skiboks på stativet i den posisjonen, siden bakluka er hengslet veeeldig langt fram på bilen.

Men fint å se de tester, da blir det nok ett alternativ når den kommer 👍

Det var nok de sære festeanodningene ned mot og under glasstaket, samt rammeløse vinduer som ga Thule kalde føtter. Vil jo ikke ha knuste glass på samvittigheten. Gikk jo et par glass i begynnelsen.
Tror jeg også. Kombinert med at man må ha av glasstaket for å finne festene slik at de fikk produsert rette fester, pluss kanskje patenter?
Thule har jo sett med stenger med forskjellig lengde foran/bak, så tviler på at de ikke kunne brukt et av dem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Merkelig lite "panikk i leiren" angående info om at de tre Model Y som er registrert på Tesla har 0 kg i taklast på SVVs sider. Man må klikke på "Finn kjøretøyets eier" nede på siden, og logge inn med bankID for å få tilgang til denne infoen. Den lave nyttelasten på bilene er jo virkelig et hett tema. Jeg håper (og tror) det skyldes at disse bilene er registrert utenom typegodkjenningen, og at kundebilene vil ha mulighet for taklast.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SurSnasen

Synes å huske at det har vært flere biler som har blitt registrert med 0 i taklast, hvor det likevel har vært tillatt med last på taket.

Handyman

Sitat fra: SurSnasen på lørdag 21. august 2021, klokken 17:07
Synes å huske at det har vært flere biler som har blitt registrert med 0 i taklast, hvor det likevel har vært tillatt med last på taket.
Trodde bare det var når taklast er "ikke oppgitt". Og at at du da kan ha taklast iht produsentens spesifikasjoner. Godt mulig jeg tar feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

andy99

Det står vel; ikke oppgitt. Det er noe annet enn 0 kg.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Handyman

Sitat fra: andy99 på lørdag 21. august 2021, klokken 17:12
Det står vel; ikke oppgitt. Det er noe annet enn 0 kg.
Nei, du må lese hva jeg skrev. Logg inn, så vil du se at det står 0kg.
Hvilken info som er riktig, vet jeg derimot ikke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ladeangst

Det er vel stor forskjell på ikke oppgitt og om det står 0 kg?
Står det 0 kg så kan man ikke ha takstativ på bilen.
Står det ikke oppgitt så er det hva som er oppgitt i brukerhåndboken som gjelder.
Eller tar jeg feil?

Handyman

Sitat fra: Ladeangst på lørdag 21. august 2021, klokken 17:18
Det er vel stor forskjell på ikke oppgitt og om det står 0 kg?
Står det 0 kg så kan man ikke ha takstativ på bilen.
Står det ikke oppgitt så er det hva som er oppgitt i brukerhåndboken som gjelder.
Eller tar jeg feil?
Det ver det jeg også trodde. Noen som har fasiten her?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

andy99

Har ikke fasit, men mener bestemt at ikke oppgitt er se produsentens opplysninger/instruksjonsbok.
Model 3 har også ikke oppgitt taklast, men kan ha det
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=EB93959


Mach-e har også ikke oppgitt taklast, men kan ikke ha det.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=EC69789


Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA