Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips til Netflix i karantene

Startet av svein.karlsen, mandag 23. mars 2020, klokken 22:25

« forrige - neste »

svein.karlsen

Hei!

Nå er engang tittelen på underforumet "alt det andre", så jeg er freidig nok til å spørre om tips til bra ting å se på Netflix?

Mvh Svein

Bolfus

Har du sett Drive to survive (to sesonger)? Hvis ikke så bør du fikse det.


elektrolux

#3
Rust walley funker såvidt greit. Desverre store "hull" fra prosjektet blir dradd ut av søla til det leveres strøkent til ny eier etter uendelig mye mumling om at firmaet går konkurs.

Sympatisk eller som vi sier i Stavanger, likanes sjef som bekymrer seg mer for kundenes kostnader enn egne inntekter.

Bør gi inspirasjon til at en tør gå løs på kupé luftfilter og hjulbytte selv 😏
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svein.karlsen

Sitat fra: Bolfus på mandag 23. mars 2020, klokken 23:44
Har du sett Drive to survive (to sesonger)? Hvis ikke så bør du fikse det.

Ikke sett, tusen takk for tips! :)

svein.karlsen

Ellers føler jeg at jeg har sett "alt" av interesse på Netflix. Er det noen andre strømmetjenester med bra (og annerledes) innhold? Har vært litt interessert i dette, men usikker på om jeg er teknisk kompetent til å få det til å funke:

SitatEt annet tips til stor-konsumenter av strømmetjenesten Netflix, er å abonnere på en VPN som gir tilgang til den amerikanske versjonen. I USA har man per d.d. tilgang til omtrent dobbelt så mange filmer og serier som den norske utgaven av Netflix.

Har noen her forsøkt noe slikt med hell?

turfsurf

Sitat fra: svein.karlsen på torsdag 26. mars 2020, klokken 00:09

Har noen her forsøkt noe slikt med hell?
Rent teknisk er det ikke vanskelig å sette opp, men det blir litt av og på hvilke som er bra. Har bl.a brukt nordvpn med hell innimellom.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. mars 2020, klokken 07:27
Sitat fra: svein.karlsen på torsdag 26. mars 2020, klokken 00:09

Har noen her forsøkt noe slikt med hell?
Rent teknisk er det ikke vanskelig å sette opp, men det blir litt av og på hvilke som er bra. Har bl.a brukt nordvpn med hell innimellom.

Selv bruker jeg Freedome VPN med stort hell. Den koster riktignok penger, men da får du også et stabilt produkt som funker bra på PC, Android og Apple enheter.   Jeg bruker den ikke så mye på Netflix, men for å lese nettaviser og se TV stasjoner fra USA, Canada og Norge uansett hvor jeg er i verden.
https://www.f-secure.com/no/home/products/freedome

Eneste problemet med VPN er at du ikke kan laste den direkte på smart-TV, og den funker heller ikke med Chromecast. Så hvis jeg skal se f.eks amerikansk innnhold på TVen mens jeg er i Norge så må jeg se det på laptopen (med VPN), og så kople den med HDMI til TVen.

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Counterpointer

Sitat fra: svein.karlsen på torsdag 26. mars 2020, klokken 00:09
Ellers føler jeg at jeg har sett "alt" av interesse på Netflix. Er det noen andre strømmetjenester med bra (og annerledes) innhold?
HBO har mange interessante serier. Brukeropplevelse av funksjonalitet er dårlig i forhold til Netflix, men de har mange storproduksjoner. Game of thrones, Handmaid tales, Vikings, Westworld m.fl.

En som er utrolig bra er Years and Years, ikke så kjent, men god.


https://www.imdb.com/title/tt8694364/

cra

HBO: Billions

Ellers likte jeg "The cube" og "The Circle" (filmer, husker ikke om jeg så det på Netflix eller et annet sted). Forbausende fengende til å være så enkle. The circle er en gjeng folk som står i en sirkel og prater i halvannen time. MEn de 90 minuttene gikk fort!  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Selv abonnerer jeg på "alt" men jeg har endt opp med å bruke mesteparten av tiden på Amazon Prime. Utrolig mye gode serier der nå, både nye og eldre. Nevner i fleng The Expanse, Hanna, Star Trek:Picard, Watchmen, Mr. Robot, Fear The Walking Dead, Jack Ryan samt gamle favoritter som Dr. House, Heroes og Doctor Who. Og eldgamle favoritter som Married With Children ;)

Billig er det også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: cra på torsdag 26. mars 2020, klokken 11:09
«The Circle" (filmer, husker ikke om jeg så det på Netflix eller et annet sted.

The circle er en gjeng folk som står i en sirkel og prater i halvannen time. MEn de 90 minuttene gikk fort!  :laugh:
Er det denne ?


https://www.imdb.com/title/tt4287320/

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Hmm den så crepy og fascinerende ut.

Minner litt om veldig enkle ideer som Ryan Renolds i Buried


https://www.imdb.com/title/tt1462758/

Eller en dansk film med Jacob Cedergren som heter Den skyldige


https://www.imdb.com/title/tt6742252/


Begge disse er veldig bra.

cra

Det enkle er konseptet i både The Cube og Circle. :) The cube har bare en kulisse gjennom hele filmen. Kun variert med lyssetting.

Takker for tips til filmer!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA