Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig App for MG ZS EV

Startet av nilka, lørdag 07. mars 2020, klokken 17:43

« forrige - neste »

nilka

Kontaktet MG her om mange ting og et av svarene jeg fikk var følgende

Dear Njall,

About the app, our team is exploring the possibilities to have the app feature added in the future, but we are not able to confirm a release date just yet.

Best,
Joyce from MG Motors Europe

Så selv om jeg ikke vil si at noe er sikkert er dette i alle fall noe som gjør at jeg øyner håp for at dette virkelig blir en bil som vil bli bedre og bedre fremover. Ikke helt pånivå med Tesla og deres OTA men har fått mye positive meldinger Og de er raske på å svare.

Qumad

Er det noe nytt angående app her til lands nå?
Haugesund - Potensiell fremtidig elbil-eier.

arthur

Vi savner også en app. Dette finnes i noen andre markeder, og nylig gikk MG ut med informasjon om at de jobber med en app til bilen, men at de ikke vet når den blir lansert. Vi har stilt importør Norwegian Mobility Group (NMG) flere spørsmål, blant annet om appen eventuelt vil koste noe ekstra for eksisterende eiere. NGM svarer at disse spørsmålene vil bli besvart når informasjonen foreligger fra MG Europa.

https://www.tu.no/artikler/test-mg-zs-ev-er-blitt-en-mye-bedre-elbil-etter-oppdateringen/498331
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

nilka

Har vært mye frem og tilbake rundt dette med app indet siste. Jeg vil nok anta at det ikke kommer til bilene som er solgt dessverre. Folk får forskjellig svar avhengig av hvilken kundebehandler i MG-Europa de snakker med. Jeg har både fått svar om at den er på vei, at de ikke vet og at det ikke kommer noen app siste uka. Så usikker på hva man skal tro.

Er ingen krise for meg men ville vært fint om det kom app.

Electric cars in Norway

#4
nilka :+1: enig. En så fin bil burde hatt app fra starten av :+1: :+1:

Finner ikke noe på de andre forumene heller at det kommer ettermontert på eldre modell. Men hvis fabrikk har forbredt app fra starten av - så lar det seg jo gjøre å få det på de eldre modelene. Men jeg har ikke lest det noe sted. Det er vel i-smart 2.0 og  E-sim det dreier seg om. Se denne fra India:  https://www.mgmotor.co.in/vehicles/mgzsev/ismart2


sjant1

Det er jo ganske dårlig at ingen fra MG kan gi noen indikasjon på om det kommer app eller ikke, eller i det minste si hva som står i veien for app i Norge

Aleco

Sitat fra: sjant1 på fredag 18. september 2020, klokken 16:53
Det er jo ganske dårlig at ingen fra MG kan gi noen indikasjon på om det kommer app eller ikke, eller i det minste si hva som står i veien for app i Norge
Dei som alt har elbil veit jo kor avgjerande førehandsverming kan vera for køyrelengd, for ikkje å snakke om kor mykje meir komfortabelt ting kan bli før turen. Særleg når vi her snakkar om ein bil utan verme i rattet, for det skal eg vedkjenne at eg er heilt avhengig av! Det finst ikkje noko eg irriterer meg meir over enn kaldt ratt når eg lånar andre bilar, haha.

Men ja, ein skulle tru dei hadde slike ting på stell. For app er avgjerande for om eg no denne månaden utnyttar tilbodet til MG om ny bil. Dei 6 mila eg får drege ut av bilen min på motorvegen på kalde vinterdagar byrjar å trenge ei lita betring.

sjant1

Tilbudet du sikter til, er det kampanjerenten til 0,9%?

arthur

Jeg spurte forhandler hva den effektive renten er, men det visste han ikke! Svaret er 2,61% og gjelder i 36 måneder. Lån med sikkerhet i bolig får man til sammenligning til omkring 1,5% effektiv rente.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

biggern

Sitat fra: Aleco på søndag 20. september 2020, klokken 19:48
Sitat fra: sjant1 på fredag 18. september 2020, klokken 16:53
Det er jo ganske dårlig at ingen fra MG kan gi noen indikasjon på om det kommer app eller ikke, eller i det minste si hva som står i veien for app i Norge
Dei som alt har elbil veit jo kor avgjerande førehandsverming kan vera for køyrelengd, for ikkje å snakke om kor mykje meir komfortabelt ting kan bli før turen. Særleg når vi her snakkar om ein bil utan verme i rattet, for det skal eg vedkjenne at eg er heilt avhengig av! Det finst ikkje noko eg irriterer meg meir over enn kaldt ratt når eg lånar andre bilar, haha.

Men ja, ein skulle tru dei hadde slike ting på stell. For app er avgjerande for om eg no denne månaden utnyttar tilbodet til MG om ny bil. Dei 6 mila eg får drege ut av bilen min på motorvegen på kalde vinterdagar byrjar å trenge ei lita betring.

Kan man stille inn forhånds oppvarming tid/dager/uke i bilen, er jo mye løst.? Er ikke det mulig, er den ikke tilpasset Norge.

Radial

Sitat fra: biggern på fredag 02. oktober 2020, klokken 10:00
Sitat fra: Aleco på søndag 20. september 2020, klokken 19:48
Sitat fra: sjant1 på fredag 18. september 2020, klokken 16:53
Det er jo ganske dårlig at ingen fra MG kan gi noen indikasjon på om det kommer app eller ikke, eller i det minste si hva som står i veien for app i Norge
Dei som alt har elbil veit jo kor avgjerande førehandsverming kan vera for køyrelengd, for ikkje å snakke om kor mykje meir komfortabelt ting kan bli før turen. Særleg når vi her snakkar om ein bil utan verme i rattet, for det skal eg vedkjenne at eg er heilt avhengig av! Det finst ikkje noko eg irriterer meg meir over enn kaldt ratt når eg lånar andre bilar, haha.

Men ja, ein skulle tru dei hadde slike ting på stell. For app er avgjerande for om eg no denne månaden utnyttar tilbodet til MG om ny bil. Dei 6 mila eg får drege ut av bilen min på motorvegen på kalde vinterdagar byrjar å trenge ei lita betring.

Kan man stille inn forhånds oppvarming tid/dager/uke i bilen, er jo mye løst.? Er ikke det mulig, er den ikke tilpasset Norge.

Enig, en timer hadde løst veldig mye.

Klart meg utmerket med timer i 6år på Webasto'n.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Sjalabais

Er det ikke timer integrert i bilen, som du kan stille uten app?
2012 Leaf Tekna

1000kwh


Sjalabais

Jøss, det var godt å vite. Tok dette for gitt!
2012 Leaf Tekna

Myrvang

Lånte en bil i helgen og er nære kjøp, men app og rattvarme er faktisk så viktig at jeg vurderer å beholde Evaliaen. Med 3 barn og et aktivt liv er plassen i Evalia gull verdt. Når den i tillegg har rattvarme og app er det en god totalpakke. Men skal innrømme at det var litt nedtur å sette seg inn i den da jeg leverte MGen, MGen var god å kjøre. Og prisen er jo helt gull. Kan få alt jeg vil ha, men da må jeg legge rundt 800´ på bordet.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA