Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støyisolering

Startet av Radiobil1, torsdag 05. mars 2020, klokken 10:25

« forrige - neste »

Radiobil1

Fikk en 2018 eUp som lånebil mens min var på service.
Den var vesentlig stillere inne i bilen enn min 2015 modell.

Kom det bedre støyisolering på 2017 facelift modellene, eller er det bare dekk som gjør forskjellen?
Lånebilen gikk på nesten nye conti Viking 7, mens min går på Pirelli Icecontrol fra sent 2014, begge i 14".

Noen som har vet noe om dette?

Typhoon7

Det er forskjell på min gamle 14/15 e-up! og min nåværende 20 Mii. Det er dobbelt gulv i toppversjonen av Mii. Regner med at det samme gjelder VW.

Jeg er usikker på om det i det hele tatt var på de gamle uansett versjon.

epifant

#2
Jeg har alltid tenkt at batteripakka i seg selv demper mye. Det er jo mange centimeter, med høy masse. Har litt dempematter liggende som er tiltenkt Øppen. Tenkte å ta litt og litt for å se hvor det hjelper mest. Kjører man nærme murkanter høres det jo nesten ut som bakvinduet står åpent.

Hadde vært spennende med bilder bak panelene i en nyere up/mii for å avdekke eventuelle forskjeller.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA