Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gjensidige forsikring.

Startet av Nickelilltroll, mandag 24. februar 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

Cned86

Godt tips, ja skal jeg høre med sparebank1 selv.

Ja sjekket alt jeg har av andre forsikringer med Gjensidige , de har økt jevnt over 25%i snitt (bortsett fra bil der det nesten er 40%)når jeg spurte om dette  skylte dem  på global oppvarming(med tanke på hus forsikringen da  jeg har flere leiligheter jeg leier ut) ..
Seriøst...
Skjønner ikke hva som foregår med Gjensidige, de er så grådige at dem vil miste mange kunder.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Daruu

Skal nevnes at jeg har LOfavør rabatt der, det gjør nok litt utslag på prisen vil jeg tro.
2020 VW Eup range

Foremost

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 27. februar 2020, klokken 17:49
Hvilken bil, kjørelengde, bonus osv og hva betaler du i Tryg?
Nito medlem?
TM3 LR, 16.000 KM, betaler ca 9.000.
Ikke NITO medlem, men får en lignende rabatt gjennom en annen fagforening

knegg

Storebrand, pensjonsavtale gjennom jobben

TM3 LR AWD, Kasko, 12.000km, 75%, 6972kr i året
2020 Model 3

z4rd

#34
En faktor ingen nevner når forsikringer diskuteres her er: Lokasjon. Hvor i landet folk bor og om de parkerer ute i gata versus egen garasje har litt å si. Det er relativt stor forskjell på forsikringspremien om man har en adresse innenfor en eller annen bomring i Oslo, kontra innerst i Odalen.

Til trådstarter, hvor i landet bor du og hvordan parkerer du? Det er mulig de har hevet premien på generelt grunnlag, eller kun for enkelte "utsatte" områder.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

RemiWM

#35
Sitat fra: knegg på fredag 28. februar 2020, klokken 09:01
Storebrand, pensjonsavtale gjennom jobben

TM3 LR AWD, Kasko, 12.000km, 75%, 6972kr i året

Hvor i landet holder du til? Alder?
Hadde vært greit å vite før jeg ringer Storebrand og klager litt på prisen. Skulle gjerne spart et par tusenlapper.

Jeg har omtrent samme avtale og kommer ut med følgende:
Storebrand, pensjonsavtale gjennom jobben + alle andre forsikringer samlet.
TM3 LR AWD, Kasko m/leiebil, 12.000 km, 75%, kr. 9.684,- i året.
Bosted Rælingen, alder 37 år, ingen skader/bruk av forsikring siden jeg fikk lappen som 18-åring. Egen privat garasje.

Øker jeg antatt kjørte km til 20.000 som jeg normalt kjører kommer avtalen på kr. 11.316,-.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

E_S

Jeg er 38 år, hatt bilforsikring siden jeg var 20, full bonus, aldri hatt en forsikringsskade annet enn et par rutebytter, men er dessverre bosatt i Oslo. Hjelper tydeligvis lite med garasjeplass, må likevel ut med drøyt 10k i året for Tesla Model 3 med 16000 km/år, kasko uten leiebil, økt egenandel. Prisforskjellen på TM3 LR og Performance var helt ubetydelig, det var snakk om 200,-/år. Søsteren har også full bonus og ingen skader, men er bosatt i Elverum og har en TM3 LR, 12000 km/år og må ut med litt over 6k i året. Bosted har MYE å si, virker det som.
:)

z4rd

E_S, riktig observert. Min erfaring er helt lik det du beskriver. Gjelder ikke kun Gjensidige.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

knegg

Sitat fra: RemiWM på fredag 28. februar 2020, klokken 09:50
Sitat fra: knegg på fredag 28. februar 2020, klokken 09:01
Storebrand, pensjonsavtale gjennom jobben

TM3 LR AWD, Kasko, 12.000km, 75%, 6972kr i året

Hvor i landet holder du til? Alder?
Hadde vært greit å vite før jeg ringer Storebrand og klager litt på prisen. Skulle gjerne spart et par tusenlapper.

Jeg har omtrent samme avtale og kommer ut med følgende:
Storebrand, pensjonsavtale gjennom jobben + alle andre forsikringer samlet.
TM3 LR AWD, Kasko m/leiebil, 12.000 km, 75%, kr. 9.684,- i året.
Bosted Rælingen, alder 37 år, ingen skader/bruk av forsikring siden jeg fikk lappen som 18-åring. Egen privat garasje.

Øker jeg antatt kjørte km til 20.000 som jeg normalt kjører kommer avtalen på kr. 11.316,-.

31 år, Ålesund
2020 Model 3

Kårepåsporet

Sitat fra: Foremost på fredag 28. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 27. februar 2020, klokken 17:49
Hvilken bil, kjørelengde, bonus osv og hva betaler du i Tryg?
Nito medlem?
TM3 LR, 16.000 KM, betaler ca 9.000.
Ikke NITO medlem, men får en lignende rabatt gjennom en annen fagforening

Har du AWD eller RWD?
Jeg har som nevnt SR+ og betaler snaue 5500 i IF, Storebrand skulle ha ca 8300 med rabatt pga pensjonsordning hos de.
Er forskjellen så stor mellom LR og SR+?
Jeg har ingen fordel i IF bortsett fra totalkunde og COOP medlem.

PS: også IF dekker parkeringsskade uten bonustap men må betale egenandel.
Men en opparbeider egenandelskonto.


Foremost

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 28. februar 2020, klokken 17:32
Sitat fra: Foremost på fredag 28. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 27. februar 2020, klokken 17:49
Hvilken bil, kjørelengde, bonus osv og hva betaler du i Tryg?
Nito medlem?
TM3 LR, 16.000 KM, betaler ca 9.000.
Ikke NITO medlem, men får en lignende rabatt gjennom en annen fagforening

Har du AWD eller RWD?
Jeg har som nevnt SR+ og betaler snaue 5500 i IF, Storebrand skulle ha ca 8300 med rabatt pga pensjonsordning hos de.
Er forskjellen så stor mellom LR og SR+?
Jeg har ingen fordel i IF bortsett fra totalkunde og COOP medlem.

PS: også IF dekker parkeringsskade uten bonustap men må betale egenandel.
Men en opparbeider egenandelskonto.
AWD, jeg visste ikke at det var en gang mulig å få LR RWD, jeg trodde at Tesla kun tilbyr AWD utgaven av LR..?
Når det er sagt, jeg har kun bilforsikring i Tryg, så jeg kunne helt sikkert få lavere premie ved å samle alle mine forsikringer der. Alle mine biler har vært forsikret i Tryg i mange år pga parkeringsskade, og jeg har opplevd helt utmerket kundeservice med dem den gang min splitter ny 2 d. gammel eGolf ble bulket på et P-hus...


Counterpointer


Daxt3r

Brukar Storebrand m/pensjonssparing gjennom jobben. Sjølv om denne nettopp blei bytta til DNB tvilar eg på dei tør å endre sida eg har alle forsikringar der.
TM3 AWD, 12,000km, kasko m/leiebil, 75%(max), 6960,-. Er 29 år og bur like utanfor Bergen med eiga garasje.
Men må auke til 16,000 km so reknar med det blir rundt 7500,-.

Dersom eg prøvar å sjekke pris på ein performance med samme tall, havnar eg på 8168,-, långt under alle andre eg har sjekka hos.

Hadde mc hos gjensidige frå 2006-2019, då dei har vore absolutt billigaste, men har aldri lagt merke til nokon markant prisøkning hos dei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA