Hardware 3.0

Startet av Gstavdal, mandag 24. februar 2020, klokken 11:50

« forrige - neste »

Gstavdal

Slik jeg har forstått det så skal alle som kjøpte FSD i sin Model 3 få kostnadsfri oppgradering fra Hardware 2.5 til 3.0. Er denne jobben startet i Norge, dvs. noen som har fått dette gjort?

RuneW

Sitat fra: Gstavdal på mandag 24. februar 2020, klokken 11:50
Slik jeg har forstått det så skal alle som kjøpte FSD i sin Model 3 få kostnadsfri oppgradering fra Hardware 2.5 til 3.0. Er denne jobben startet i Norge, dvs. noen som har fått dette gjort?

Alle lurer på når/om dette skal skje. jeg kan med 99.99% sikkerhet si at ingen har fått gjort dette i Norge enda.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Gstavdal

Sitat fra: RuneW på mandag 24. februar 2020, klokken 12:01
Sitat fra: Gstavdal på mandag 24. februar 2020, klokken 11:50

Alle lurer på når/om dette skal skje. jeg kan med 99.99% sikkerhet si at ingen har fått gjort dette i Norge enda.
Ok det var det jeg regnet med og siden det er veldig lite info på nett. Takk for svar

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Nickelilltroll

Er en av de heldige som har spart på sms fra Tesla i februar 2019, der noen av oss fikk beskjed at vi hade betalt for EAP, og skulle få FSD når bilen blev levert. Dem holdt sitt ord og har hatt FSD siden mars 2019. Håper inderligt på at vi og får HW 3.0 når den dagen kommer men tviler sterkt på det...

Kommer heller ikke betale for HW oppgradering hvis muligheten tilbys. Elbilutviklingen går rasande fort og nyere, bedre biler kommer hele tiden.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

RuneW

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 12:11
Er en av de heldige som har spart på sms fra Tesla i februar 2019, der noen av oss fikk beskjed at vi hade betalt for EAP, og skulle få FSD når bilen blev levert. Dem holdt sitt ord og har hatt FSD siden mars 2019. Håper inderligt på at vi og får HW 3.0 når den dagen kommer men tviler sterkt på det...

Kommer heller ikke betale for HW oppgradering hvis muligheten tilbys. Elbilutviklingen går rasande fort og nyere, bedre biler kommer hele tiden.

Det er jo kanskje noe Tesla kan kalle FSD, men å holde i rattet hvert 15. sekund er vel ikke akkurat det de fleste vil kalle Fullstendig Selvkjørende egenskaper...

Håpet er at med sterk nok HW (les 3.0) og litt mindre rigide regler fra myndighetenes side, så kan vi får noe som kan ligne litt mer på selvkjørende egenskaper enn det vi har nå (som, la oss være ærlige,  er en "glorifisert filholder/acc" ~ L2.5).

Men bilene er sjanseløse til å komme til L4 (som de fleste forbinder med Fullstendig Selvkjørende) uten HW3.0+. Derfor er det helt opplagt at vi som har "FSD" burde få ettermontert dette.

Men er slett ikke sikker på at vi får det.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 12:11

Jeg har i tillegg en epost fra Tesla hvor de bekrefter at jeg skal på HW3 når det kommer.
Jeg vet andre også har fått slik bekreftelse. Sater på at de holder ord.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på mandag 24. februar 2020, klokken 14:21
Jeg har i tillegg en epost fra Tesla hvor de bekrefter at jeg skal på HW3 når det kommer.

Du fikk vel denne mailen per forespørsel i sin tid? Jeg var ikke så på hugget, så jeg fikk aldri en slik mail. Gidder du å legge en anonymisert versjon her?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Tilbudet vi fikk var som reell erstatning til prisnedgangen, og for å forhindre mange avbestilte og rebestilte billigere bil. Om Tesla ikke gir oss HW3 har vi ikke fått det vi betalte ekstra for; varen i praksis ikke levert. Det kan ikke forsvares å gi merbetalende kunder det samme som de som betalte mindre fikk. Det hadde Tesla kommet unna med om de ikke hadde foretatt seg noe 1/3/2019. Men siden det er sendt SMS og evt epost som får det til å fremstå som om det skal bli en kompensasjon for merprisen har jeg vanskelig for å se holder juridisk om Tesla ikke leverer merverdi.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 24. februar 2020, klokken 14:57
Sitat fra: Handyman på mandag 24. februar 2020, klokken 14:21

Du fikk vel denne mailen per forespørsel i sin tid? Jeg var ikke så på hugget, så jeg fikk aldri en slik mail. Gidder du å legge en anonymisert versjon her?
Det stemmer, jeg spurte pr epost om jeg som hadde bestilt EAP ville bli oppdatert til FSD og få HW3.
Svar fra DelieveryNO@tesla.com:
Siden du allerede har bestilt oppgradert autopilot , vil du få FSD gratis.
Det er samme FSD som vil bli oppdatert over nettet. HW3 vil dere også få når dette er tilgjengelig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tomas_v

Som jeg forstår Tesla bytter til HW3 når det trengs, når HW2.5 er ikke nok. Pga reglene i Europa, HW2.5 er nok, så... før de er endret, de som har HW2,5 får ikke HW3. Håper jeg har det feil ellers jeg bare kastet bort 50k for ting som kan ikke brukes og jeg selger bilen før det.

Autowinder

TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA