Lading hjemme Audi E-tron

Startet av hybrid88, man 24. feb 2020, kl. 10:30

« forrige - neste »

hybrid88

Har noen forslag til følgende problemstilling.

Har tesla og lader med Tesla Wall connector 3-fase 230V med 32A sikring i garasjen.
Ønsker å kunne lade E-tron også i garasjen. Hva er det smarteste å gjøre?

E_S

Flippe ladeboksen over til "legacy mode" og se om Audien takler IT 3-fas på et eller annet vis. :)

Eller ønsker du å kunne lade begge samtidig?
:)

daktari

Siden du har stilt spørsmålet flere ganger, gjør som E_S sier og test. Når du får verifisert selv at det ikke funker, så bestiller du elektriker som kobler om boksen til 1-fas eller bytter boks til f.eks. Easee.

https://www.tesla.com/no_NO/support/installation-manuals-wall-connector
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Amadeus

Er det noen som har erfaring med ladeboksen eRange duo https://www.defa.com/no/produkt/erange-duo-med-2-uttak/
Jeg ser jo for meg at bil nr 2 om et par år blir elbil også, så da er det like greit å få inn en som håndterer 2 biler tenker jeg, men er veldig usikker på type jeg skal velge og ser at denne er mye brukt.

har 230 v anlegg og 32 ampere 3fase i garasjen.

E_S

Den koster like mye som fire vanlige, rimeligere ladestasjoner med lastdeling, så den ideen hadde jeg slått fra meg.

Amadeus

Sitat fra: E_S på tir 25. feb 2020, kl. 15:11
Den koster like mye som fire vanlige, rimeligere ladestasjoner med lastdeling, så den ideen hadde jeg slått fra meg.

Den koster 10.500 + mva og montering fra lokal elektriker.

Har også sett på denne om jeg bare skulle gått for enkel boks https://garo.no/produkt/glbdcm-ladeboks-fast-kabel-type2-maler-14-74kw-fk-t2/ som koster 8.000,- eks mva, jeg er litt avhengig av å dekke opp for type B vern og jeg må ha avlesning av forbruk på boks.

E_S

Hvis du får den til den prisen er det jo en annen sak, da er det høyst aktuelt. Dessverre er "veiledende" pris på denne på nesten 30k, men det er jo ikke noe nytt at i elektrobransjen er veiledende priser fullstendig på jordet..

Amadeus

Sitat fra: E_S på tir 25. feb 2020, kl. 15:26
Hvis du får den til den prisen er det jo en annen sak, da er det høyst aktuelt. Dessverre er "veiledende" pris på denne på nesten 30k, men det er jo ikke noe nytt at i elektrobransjen er veiledende priser fullstendig på jordet..

30k? Det høres rart ut at jeg fikk den prisen? Fikk tilbud på ca 15k ferdig montert inkl mva.

daktari

Sikker på at prisen var med ladeboksen?
2x Easee, som er så liten at du ikke ser den omtrent, vil komme på 14.000,- inkl. Mva via elbilforeningen. 2 bokser gir en annen fleksibilitet mtp. Parkering enn 1, men kanskje ikke relevant.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Amadeus

Sitat fra: daktari på tir 25. feb 2020, kl. 17:10
Sikker på at prisen var med ladeboksen?
2x Easee, som er så liten at du ikke ser den omtrent, vil komme på 14.000,- inkl. Mva via elbilforeningen. 2 bokser gir en annen fleksibilitet mtp. Parkering enn 1, men kanskje ikke relevant.

Ja prisen alt inklusive, skal jeg ha 2 bokser må jeg trekke en ny kurs til garasjen, derfor jeg tenkte at en duo boks ville passe bra siden det blir en elbil til etterhvert.

jonnyjb

Med Easee kan du ha opptil 3 veggbokser på samme kurs, du trenger bare legge kabel mellom boksene i garasjen.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA