Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maximum battery charge level reduced

Startet av Ampéreson, torsdag 20. februar 2020, klokken 08:39

« forrige - neste »

Ampéreson

#15
Interessant lesing. Jeg fulgte med på appen i går mens de jobbet på bilen. Kom opp en hel del meldinger i appen. De prøvde å installere noe software, dette feilet da det var for lite SoC. De kjørte bilen ut og parkerte, da hadde den 2% SoC. Fikk så en sms med status som var: "Hei! Vi har bestilt deler til din bil, og du vil bli kontaktet med ny oppdatering så snart delene er
på lager og arbeidet på bilen din starter.
". Jeg er en nysgjerrig Per så her trenger jeg mer informasjon, kommer til å ringe de.

Ellers ser jeg at SoC går litt opp og ned, det faller etter at de prøver å lade, så går det litt opp igjen etter noen timer. I går gikk det ned fra 8% til 5,3,2,1 så null, og nå i dag morges er det opp igjen i 8%. Dette uten at bil er blitt ladet.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Ampéreson

Etterspurte status på bilen min, fikk kjapt svar.

Nytt HV-batteri er bestilt til bilen din. Jeg vet foreløpig ikke nøyaktig når det vil ankomme, men det er på vei.

Grunnen til at det må byttes er en intern inbalanse i en av batteriets seksjoner. Ditt gamle batteri bli tømt for energi før det skal sendes tilbake, så det er ingen grunn til å bekymre seg for SOC 0%.


Antar da at HV batteri er High Voltage batteri, mao. nytt 400v batteri :)
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Klykken

Det stemmer. Håp at du får det nye batteriet med ny kjemi, men lavere spenning. Lengre rekkevidde og raskere lading.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ampéreson

#18
Da har jeg fått tilbake bilen med "nytt" batteri. Ifølge invoice så har de skiftet 400V og 12V batteri samt kjøleveske til 400V batteriet.

Her er et bilde av lappen på batteriet.


Det jeg hadde før var revisjon B om jeg husker rett, det nye er E. Så dette er ikke et med ny kjemi og lavere volt, men et fikset ett, refurbished eller remade som det heter på utenlandsk.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

nie

Interessant.
Hadde du fått cappet batteri og redusert ladehastighet når problemene startet?
...og hvordan er det nye batteriet?
Normal kapasitet og ladehastighet?

Ampéreson

Vet ikke om jeg fikk redusert batteri eller ladehastighet, men jeg må innrømme at jeg har ikke oppnådd forventet kapasitet eller ladehastighet. Super lader svært sjelden, men i sommer kjørte vi på tur til Nederland og da ble det en del, kan ikke si jeg ble imponert av ladehastigheten. Men ikke plagsomt sakte eller plagsomt dårlig rekkevidde. Har hatt bilen nå i fem år, mener at det var bedre før, 2015-2016. Har ikke empiriske data og dette blir kun synsing.

Med det nye batteriet har jeg ikke fått testet noe, men jeg skal teste og rapportere tilbake.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA