Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E.ON betaling

Startet av Robert E-Niro, onsdag 19. februar 2020, klokken 08:26

« forrige - neste »

Robert E-Niro

Er det noen som vet hvordan jeg kan betale for lading på E.ON, primært i Sverige?
Jeg finner ingen app (kun for kart). Må en bestille RFID fra dem?
Kia E-Niro 10/2019

RJK

Sitat fra: Robert E-Niro på onsdag 19. februar 2020, klokken 08:26
Er det noen som vet hvordan jeg kan betale for lading på E.ON, primært i Sverige?
Jeg finner ingen app (kun for kart). Må en bestille RFID fra dem?

E-ON har mulighet for bestilling av ladekort (trekker 100 kroner som du kan lade for), men de bruker samme webløsning som Circle K, så du kan ikke være kunde hos de med samme epostkontoen. Ellers kan du registrere din egen brikke hos dem. Jeg har koblet til både Hyundai-brikken og Plugsurfing, i tillegg til at jeg har kort fra dem.

Tror du kan betale direkte med sms, men det sier de lite om på sidene, så her er det nok best å ha forberede seg litt på forhånd.

Du lager konto og bestiller kort her:
https://www.eon.se/privat/elbil/ladda.html
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Amatøren

E.ON bruker samme kundedatabase som Circle K Norge (som nevnt) og Virta. Blir som roaming med mobil mellom operatører.  ;)

Sjekk denne:

https://elbilforum.no/index.php?topic=45418.0
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

#3
Sitat fra: RJK på onsdag 19. februar 2020, klokken 11:42
Jeg har koblet til både Hyundai-brikken og Plugsurfing, i tillegg til at jeg har kort fra dem.

Plugsurfing fungerer jo direkte på e-on sine ladere. Flott brikke å ha både i Norge og utlandet.

Har e-on kort som jeg bruker på cirkle k sine ladere, så motsatte fungerer nok også flott :)

Rollep

Sitat fra: Panduck på torsdag 20. februar 2020, klokken 07:49
Plugsurfing fungerer jo direkte på e-on sine ladere. Flott brikke å ha både i Norge og utlandet.
Plugsurfing er sikkert en flott brikke å ha, men jeg gidder ikke å betale SEK 9,09/kWt for 50kW lading. Det var nemlig prisen jeg fikk opp når jeg sjekket et par e-on stasjoner i Sverige.

Har i grunn ikke brukt Plugsurfing etter det ble slutt på AC lading til NOK 2,50/kWt hos Fortum.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

roxy

Bruker CircleK brikke på CircleK, Ionity, E-ON, i Sverige + E-ON i Danmark. Funker akkurat som her hjemme. :+1:
BMW i3 120Ah. 2019

Panduck

Sitat fra: Rollep på fredag 21. februar 2020, klokken 09:02
Plugsurfing er sikkert en flott brikke å ha, men jeg gidder ikke å betale SEK 9,09/kWt for 50kW lading. Det var nemlig prisen jeg fikk opp når jeg sjekket et par e-on stasjoner i Sverige.

Har i grunn ikke brukt Plugsurfing etter det ble slutt på AC lading til NOK 2,50/kWt hos Fortum.

9kr var omtrent det jeg betalte for e-on-lading i Danmark (med easypark), så jeg antok at de var omtrent det det kostet å lade på eon i sverige også, men så feil kan man ta. Ser ut som jeg initielt betalte 2.5kr pr kWh, og nå 2.5kr pr minutt (som på min bil blir sånn ca 3.5kr pr kWh), så da er det definitift ikke lurt å bruke plugsurfing med mindre bilen har sikkelig kalt batteri...

opheim

Fikk endelig stoppet innom E.On sin nye ladestasjon ved Mortens Kro mellom Gjelleråsen and Hellerudsletta. Tre stk CCS/Chademo 50kW hurtigladere, ABB-ladere. De oppfordrer til bruk av Easypark app'en for betaling. Prisen er 4,- pr kWh, og så tar Easypark 15% ekstra for at du bruker app'en deres, så 4,60 pr kWh totalt. Laderne kommer også opp i Virta-app'en, da til 4,- pr kWh. Har ikke testet ladingen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Marius Kotsbak

2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

elektro

#9
Sitat fra: opheim på fredag 28. februar 2020, klokken 09:18
Fikk endelig stoppet innom E.On sin nye ladestasjon ved Mortens Kro mellom Gjelleråsen and Hellerudsletta. Tre stk CCS/Chademo 50kW hurtigladere, ABB-ladere. De oppfordrer til bruk av Easypark app'en for betaling. Prisen er 4,- pr kWh, og så tar Easypark 15% ekstra for at du bruker app'en deres, så 4,60 pr kWh totalt. Laderne kommer også opp i Virta-app'en, da til 4,- pr kWh. Har ikke testet ladingen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan også bruke Audi e-tron Charging Service kortet ditt. Prisen vet jeg ikke.

Mortens Kro, der maten er go'.. Tanken er kanskje at man skal lade mens man spiser, men det er vel 4 stk. 22 kW ladere der også. Og jeg har enda ikke sett noen som bruker noen av dem, mens de to 50 kW laderne til Fortum oppe på YX stasjonen på Gjelleråsen nesten alltid er i bruk.

Synes de burde sette opp et stort lysskilt "elbilladere" på taket av skurene. Tror nemlig det bare er spesielt interesserte som spot'er at det er elbilladere der. Selv om de står rett ved veien, så står de med ryggen til. E.On har jo heller ikke samme navn i Norge som f.eks. Fortum eller Grønn Kontakt. Det er heller ikke lett å se dem før du har kjørt forbi avkjørselen når du kommer nordfra. Her burde det settes opp skilt i forkant. Det er alltid trist å se ubrukte ladere.

At E.On ikke har satt opp en lynlader med f.eks. 225 kW delt kapastitet og 2(3) uttak i stedet, er som sagt kanskje et bevisst valg. Det er også litt trist. Nærmeste lynlader blir vel nede ved Plantasjen/Maxbo/Uno-X på Hvam, rett ved E6. Her er det Supercharge (EV Powecharge) som har en 2 stk. 150 kW Delta ladere med to CCS kontakter pluss Chademo og 22 kW AC på hver. En aldri så liten kurisitet, men altså en veldig god løsning. Her har jeg ikke funnet noen mulighet for å registrere brikke, men de har også god app.

PS! Det er også en lynlader med 2x CCS på Møller Bil Hvam, bak Olavsgaard hotell / busstopp, på andre siden av E6. Ofte opptatt i åpningstiden har jeg inntrykk av. Den fungerer i alle fall med Audi e-tron Charging Service, og sikkert We Charge, men sist jeg prøvde var i alle fall den ene pluggen begrenset til 80 kW. Antakelig pga. manglende væskekjøling, mulig den er oppgradert. Uvisst om andre kan lade der.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

E.ON har en egen app (E.ON Drive) for betaling, 4 kr/kWh på laderen ved Mortens kro nevnt ovenfor.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Er det noen som har testet E.on sine lynladere med å bruke Elbilforeningens brikke registrert hos Circle K..?

På Elbilforeningens side ser det ut som det skal fungere, men gjør det også det i praksis?

(Man kan nemlig ikke legge inn egen registrering hos E.on i samme brikke som
Man har registrert Circle K)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA