Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjenner du til BECM versjonen i bilen din?

Startet av RayBomb, mandag 17. februar 2020, klokken 23:54

« forrige - neste »

RayBomb

Er det noen her i Norge som har bil som viser hvilken versjon bilen har på "Kontrollsystem for batteristrøm"?
Kunne du da ta deg tiden og opplaste ett bilde av det? Har forhandler som ikke vet om det skal kunne vises, og uten bevis på at andre kan ha denne informasjonen, står jeg ganske svakt.

Slik ser min ut:

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

fantonsen

#1
Min dukker opp av og til opp etter H264, inkludert oppdatering til 18.2.
Har enda ikke skjønt når den dukker opp, for det er ikke så ofte, men her er bildet med versjonsnummeret.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

t-spab

På min bil dukket versjonen opp litt tilfeldig etter at man trykket "Se etter oppdatering".  Etter H264 har den aldri kommet frem.

RayBomb

Takk for hjelpen. Nå har jeg bilde å vise forhandler slik at de vet at bilen skal kunne vise versjonen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Telematikkversjon har ikke vært synlig hos meg på lang tid, tror kanskje ikke etter at S19A kom..
BMS - aldri.

RayBomb

Det frustrerer meg litt at dette ser ut til å slå ut så tilfeldig.
Hvor lang tid trenger Jaguar for å vise 2 linjer med tekst på alle bilene?

Spørsmålet jeg tenker er; Hvor mye annet mer viktig kan da slå seg av og på/ slutte å virke - som vi ikke kan se? F.eks, hvordan vet jeg om ioniseringen av luften virkelig virker? Hvorfor skal jeg stole på at det virker, når jeg ser at de ikke greier dette enkle?
Down the rabbit hole I go...  🐇 🕳
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på torsdag 20. februar 2020, klokken 10:15
Hvor mye annet mer viktig kan da slå seg av og på/ slutte å virke - som vi ikke kan se?
Der er jeg så utrolig enig. Mitt inntrykk var at H264 skulle gjøre en skikkelig gjennomgang og få ALL software opp på siste nivå... men det er jo tydelig at det fremdeles er variasjoner her.

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 20. februar 2020, klokken 12:05
Sitat fra: RayBomb på torsdag 20. februar 2020, klokken 10:15
Hvor mye annet mer viktig kan da slå seg av og på/ slutte å virke - som vi ikke kan se?
Der er jeg så utrolig enig. Mitt inntrykk var at H264 skulle gjøre en skikkelig gjennomgang og få ALL software opp på siste nivå... men det er jo tydelig at det fremdeles er variasjoner her.
Virker som noen har telematics 16.2 og andre 18.2
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Theppan

Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Tellus

Min ble oppgradert til 16.2 selv om 18.2 var ute da jeg fikk H264. Har ikke hatt noen problemer med den.

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på fredag 21. februar 2020, klokken 09:35
Min ble oppgradert til 16.2 selv om 18.2 var ute da jeg fikk H264. Har ikke hatt noen problemer med den.
Vet ikke om det skyldes 16.2 men når jeg trykker på update på infotainment så bruker den litt tid på å sjekke om ny software er tilgejngelig, mens hvis jeg trykker på Telematics så kommer den tilbake tvert om at ny software ikke er tilgjengelig, så det virker ikke som det fungerer OTA.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 21. februar 2020, klokken 09:45
Vet ikke om det skyldes 16.2 men når jeg trykker på update på infotainment så bruker den litt tid på å sjekke om ny software er tilgejngelig, mens hvis jeg trykker på Telematics så kommer den tilbake tvert om at ny software ikke er tilgjengelig, så det virker ikke som det fungerer OTA.
Sånn har min vært hele tiden. Sto vel 14.2 der inntil en gang utpå sommeren og siden har jeg ikke fått opp noen verdi.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA