Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maks lading av P2 fra 230 V IT

Startet av mroek, onsdag 12. februar 2020, klokken 12:48

« forrige - neste »

mroek

Jeg har notert meg at noen biler (f.eks TM3) kan lade 11 kW fra 230 V IT 3-fas, mens andre ikke kan (?). P2 kan lade med inntil 11 kW AC, men går det an å lese ut fra spesifikasjonen om dette kun gjelder om man har TN 400V 3x16A, eller om det også er mulig om man har IT 230 V 3x32A?

Det avhenger kanskje også av hvilken ladeboks man har?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

ilmarw

På Facebookgruppen til bilen er det flere som har spurt Polestar, og fått til svar at bilen skal kunne lade med 230V 3-fase IT-nett som burde kunne gi 11kW. Man må jo da ha en boks som støtter det, selvfølgelig. Har selv bestemt meg for Easee.

ilmar
Polestar i bestilling

mroek

Ok, takk for svar. Det høres lovende ut (om mitt kraftselskap vil gi meg nok strøm, da). Jeg tenker også at Easee kan være veien å gå, men i utgangspunktet uten å kjøpe noen abonnementstjeneste, om den fremdeles kan brukes og styres lokalt da.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

alagerqv

Jeg har inntrykk av at det er mye synsing, også blant de som jobber hos Polestar. Jeg fikk opplyst at jeg kunne lade med 3-fas 230V IT nett på min Tesla Wall Charger.

Vi får se hvordan det går, vet at nyere VAG ikke liker TWC, mens at Hyundai Kona synes den er helt OK.


Sent from my iPad using Tapatalk

LASOL

Vår sene 2018 eGolf fungere utmerket med TWC som er koblet som enfas. Vi har en TWC til som er koblet som trefas hvor jeg lader en Tesla S i dag. Håper Polestar 2 kan utnytte 3 fas hvis ikke får vi koble om til enfas på den boksen også.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

alagerqv

Er det noen som har fått levert PS2 som også har TWC som kan si noe?

mroek

Uten at det har noe med TWC å gjøre, men de testene som er gjort til nå viser at Polestar har løyet når de sa at 11 kW fra 230V IT var mulig. Det klarer den altså ikke, det blir bare rundt 7 kW (enfas eller trefas, same shit). Hvis ikke det finnes noen software-løsning på dette, da. Men det betinger jo at bilen har hardware som i nåværende versjon ikke benyttes.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA