Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY: Skiboks på Thule VeloCompact 927 sykkelstativ

Startet av oto, tirsdag 11. februar 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

oto

Hei, dere. Jeg vet at flere enn jeg er happy med Thules VeloCompact 927 vippbare sykkelstativ. Her er en løsning som utnytter grunnramma til stativet som feste for en takboks. Dvs. en bakboks.

På ca. ett minutt kan man fjerne sykkelskinne- og skiltplatedelen, ved å løsne de to boltene som danner akselen for vippemekanismen, og man står igjen med den gaffelformede grunnramma på bildet. Den veier kun 5 kg, men har en bæreevne på over 70 kg. (Sykkelstativet har full egenvekt på 18kg, og tåler 60kg).

Jeg har så kappet og boret i noen gamle takbøyler, kjøpt noen slangeklemmer og 51mm rørstykker på Biltema, som jeg så har rigget sammen på undersiden av en takboks (i mitt tilfelle en 320l, 180cm lang brukt en fra Biltema), til en slide-on bakboks, som låses på plass av de to ovennevnte originale boltene.

Tut & kjør til fjells.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. Du kan ikke vise dette vedlegget.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

AndreasRingdal

Forumet her mangler en likerknapp så her har du en gammeldags en :+1:
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

oto

TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA