Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva tenker vi om denne? Godt kjøp?

Startet av cstromme, torsdag 06. februar 2020, klokken 07:23

« forrige - neste »

cstromme

https://www.finn.no/166830301

Har en kompis som kikker på denne nå. Er prisen OK? Antar den ikke har betalt for AP, men vil det si den også mangler adaptiv cruisecontrol? Noe annet han bør sjekke opp på denne?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

automat

Ingen adaptiv cruise uten EAP.

Utfra regdato bør dette være AP 2.5HW med dashcam. Men hvis den var inventory, eller har hatt leveringsforsinkelser, kan den være produsert før slutten av aug 2017.

Tesla gjorde endringer i biler produsert fra juli 2017, der endel ekstrautstyr ble standard. Tesla har likevel levert ut biler uten adaptive lys, selv om dette ble standard. De måtte bytte lyskastere  på min bil. (prod sent aug-17)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Den er nok produsert i september/oktober, og kom i utleveringsrushet før kvartalsslutt. Har helt sikkert AP2.5, fordi den har nye 7-setervarianten med nedleggbar rygg på midtrekka. Den har derfor også fått med seg de nevnte endringene der en del av det som før lå i premium-pakka kom over i standardbiler (f.eks. ambient interiørbelysning og adaptive lys, men som automat nevner så ble det siste ikke levert på alle i overgangen). 7-seter fra før nov/des 17 vil både være uten AP2.5, nedleggbare midtrekke og hvis den ikke har premium vil den mangle en del utstyr, så sånn sett er det godt tidspunkt.

Personlige meninger:
+ De beste fremsetene
+ Fordel med AP2.5
+ Populær (og fin) originalfarge
+ Originale 20" sommer og vinter, med kvalitets vinterdekk (CVC6)

- Helt forferdelig folie, men selvfølgelig positivt at den har beskyttet lakken
- Ikke oppgitt at den har aktivert autopilot/aktiv cruise, stor betydning for prisen på bilen, selv om det eventuelt ikke skulle bety noe for kjøper.
- MCU1, tregere enn MCU2, og mangler Netflix og de tyngre spillene som er på MCU2.

Hvis bilen har aktivert AP så er prisen garantert bra, hvis ikke er den vel OK. 50 lapper opp så kan han nok få et halvt år nyere bil som har både AP og MCU2, så det kommer an på hva han prioriterer.

Ellemelle

Jeg mener stoffseter trekker ned, men det er vel smak og behag.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: automat på torsdag 06. februar 2020, klokken 10:21Ingen adaptiv cruise uten EAP.
Eller AP.

I stedet for å betale nærmere 50k for EAP ved kjøp, betalte jeg 16,7k for AP i fjor. Mangler noen funksjoner i forhold til EAP, men det viktigste for min del var ACC, og det får man.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

geear

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 06. februar 2020, klokken 13:10
Jeg mener stoffseter trekker ned, men det er vel smak og behag.
Polyuretan blir sett på som mer eksklusivt fordi det ser litt ut som skinn. Billig plastmateriale, og setene med tekstil i midten er bedre å sitte i. Resten er PU på tekstilsetene også.

Sitat fra: cstromme på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:24
Har denne MCU2?
Nei, det skrev jeg jo i sist innlegg.

automat

Sitat fra: gr på torsdag 06. februar 2020, klokken 11:18
Den er nok produsert i september/oktober, og kom i utleveringsrushet før kvartalsslutt. Har helt sikkert AP2.5, fordi den har nye 7-setervarianten med nedleggbar rygg på midtrekka. Den har derfor også fått med seg de nevnte endringene der en del av det som før lå i premium-pakka kom over i standardbiler (f.eks. ambient interiørbelysning og adaptive lys, men som automat nevner så ble det siste ikke levert på alle i overgangen). 7-seter fra før nov/des 17 vil både være uten AP2.5, nedleggbare midtrekke og hvis den ikke har premium vil den mangle en del utstyr, så sånn sett er det godt tidspunkt.

Enig i at den sannsynligvis er produsert i sept/okt-17. Man må bare være oppmerksom på potensielle overliggere. Det skjedde mye endringer sommeren 2017, så på pre AP-2.5-biler bør man være litt nøye med å sjekke konfigurasjon.

Og ny 7-seter ble vel introdusert en mnd eller to før AP-2.5, så ny setekonfig er ikke garanti for AP-2.5. Å sjekke dashcam er vel den enkleste og sikreste måten.

Mange biler ble utlevert med sensorfeil i FWD-dørene i slutten av 2017. Men antar at de aller fleste har fått fikset opp i dette nå.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

#8
Vår bil var såvidt jeg vet den første som ble utlevert i Norge med ny type 7-seter, og den har AP2.5. 2.5 var ikke kjent da vi bestilte i august, og det var gamle syvseteren vi bestilte, seteconfig ble ufrivillig endret en uke etter bestilling, men at den hadde fått ap 2.5 ble faktisk ikke endret i konfigurasjonen før bilen var omtrent midtveis over atlanteren. Derfor tror jeg nok ny 7-seter er garanti for 2.5, men med Tesla skal en vel aldri si aldri.

PS til TS: jeg personlig hadde prioritert AP over MCU2, hvis det er et kostspørsmål...

Sirup

Stoffseter hadde gjort bilen uaktuell for min del.
VW e-Golf
Tesla Model X75

geear

Men klamme og mindre komfortable plastseter er aktuelt?  :o

jkirkebo

Sitat fra: gr på mandag 10. februar 2020, klokken 20:09
Men klamme og mindre komfortable plastseter er aktuelt?  :o

Jeg har hatt S med skinnseter samt at vi har X med stoffseter og TM3 med kunstskinnsetene. Personlig synes jeg kunstskinnsetene er bedre enn skinnsetene, de er mindre glatte og jeg føler jeg ble mindre klam i de. Men stoffsetene i X'en er overlegent best av alle. Synd de ikke er å få lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Ja, dessuten er tekstilsetene til Tesla fine å se på. Størstedelen er jo allikevel plast (PU), men at midtpartiet i sitteputa og nedre del av seteryggen er i stoff gir iallfall meg et luftigere sete som jeg føler jeg sitter dypere og bedre fast i. Skjønner dersom folk utseendemessig foretrekker skinnlooken på hele setene, men "delskinn" er undervurdert. Hørte at de dyreste setene til i-Pace er tekstil nå?  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA