Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai stanser produksjonen i Sør-Korea grunnet koronaviruset

Startet av Turbato, onsdag 05. februar 2020, klokken 15:12

« forrige - neste »

Turbato

https://www.reuters.com/article/us-hyundai-motor-virus-china/hyundai-motor-to-suspend-south-korea-production-as-china-virus-hits-parts-supply-idUSKBN1ZY0GG

SitatMost of Hyundai's South Korean factories will be fully idled from Feb. 7, with some production lines expected to restart on Feb. 11 or Feb. 12, a union official said (...).

Schedules for suspension will vary by production line, a Hyundai spokeswoman said.

permbakken

Litt usikker på om fabrikken som produserer Kona har stanset. Jeg skrev kontrakt ca. 10 januar i år og i dag fikk jeg beskjed at bilen er produsert og jeg fikk chassinummeret. Mener jeg leste i en engelsk avis at fabrikken som stengte 4 februar produserte mange modeller men ikke Kona, som da produserer ved en annen fabrikk i Korea. I alle fall ser det ut som produksjonen av Kona er i full sving.

Desti

South Korea did a good job to contain COVID-19 and if there are no further mass speading events in big cities, they might be over it in a few weeks.  :+1: :police:

But now it's raging all over Europe and East-Europe can be devastated with a weak health care system. The new European production can be shut down very soon and cause a massive supply cut down for unknown long time.  :o :-X :-X :-X

Schled

Sitat fra: permbakken på mandag 02. mars 2020, klokken 21:40
Jeg skrev kontrakt ca. 10 januar i år og i dag fikk jeg beskjed at bilen er produsert og jeg fikk chassinummeret.


WTF!!
Jeg skrev kontrakt på Kona 25. Juni 2018 og har fortsatt ikke fått noen annen info en levering i Q2 2020.
:o  >:(
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Ann Forberg

Jeg skrev kontrakt i slutten av mars (unngikk så vidt prisøkningen på 45 000 :-) og har fått beskjed om at bilen er produsert, har fått chassisnummer og ankomst Drammen Q2 2020.

Chsneb



RRP

I made an order on september 2019 but didn't get any update on the delivery. By February 2020 I got an email saying that the new model that I ordered costs 20,000 Kroner extra and the delivery will be before 30th June 2020. But unfortunately covid issue came and not sure when the delivery can happen or is there any more price hike due to NOK currency exchange issue. Is there anyone else in the same situation here ?
2022: Tesla Model Y LR (Ordered October)
2020: Leaf 40Kwh Tekna
2020: Hyundai Kona 2020 - Bought and Sold
2019: Leaf 40Kwh - Rented
2019: Hyundai Kona 2020 - Ordered

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA