Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vått i bagasjerom og lekkasje fra tak

Startet av Bigdrago, tirsdag 04. februar 2020, klokken 23:48

« forrige - neste »

Bigdrago

Hei.
Kjøpte en brukt Nissan Leaf 2015 (import 2017) i går. I hanskerommet står det på garantibeviset at bilen opprinnelig er fra barcelona. Den har skinnseter, bose, varme i setene, 17" felger etc. så antar at dette er en tekna.

Iflg. selger har bilen stått ute en måned ubrukt. Kjørte litt i dag og det dryppet fra taket, nærmere bestemt fra ene festet tilhørende solskjermen over førersetet. Hvor i huleste kan dette komme fra?

Videre fant jeg ut i går at det var en del fukt under matten i bagasjerommet. Bilen har stått i garasjen (20C) med matten åpen ved å legge noe under. Nå har det tørket en del. Men hvor kan denne fukten komme fra? Bilvask med høytrykk? Ser at det er ganske åpent bak kjennemerket.

Bilen ble import 2017. Men hvordan er det med garanti? Gjelder 5 års garantien i Norge fra første reg.dato som var 2015? Da har jeg garanti til ca. mai 2020. Ved import januar 2017 hadde bilen bare kjørt 8452 km. Nå har den gått ca. 34000.

Hilsen en glad førstegangseier av elbil men samtidig litt frustrert. Har kontaktet selgeren og han ba meg kjøre innom en merkevareforhandler som bør ta en titt på det.

Ser i carwings menyen at en bruker Mulechka var logget på, jeg fjernet påloggingen. Uvisst hvem denne brukeren er.

Tenkte å ringe Nissan i morgen å høre om dette er kjente feil på bilene.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

kaiat

Kan være lekkasje rundt antenna. Husker ikke tilsvarende saker på Leaf, men har vært borti det noen ganger på andre bilmerker. Bare et tips altså.

Det er kun 5 års garanti på elbil-biten, motor og batteri med tilhørende elektronikk. I Europa er det 2 eller 3 år vanlig garanti på resten av bilen mot 5 år på norske biler. Du vil derfor ikke få dekket dette på nybilgarantien. Det riktige her er å reklamere til selger.

tolapet

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 04. februar 2020, klokken 23:48
Hei.
Kjøpte en brukt Nissan Leaf 2015 (import 2017) i går.

Reklamere til selger umiddelbart......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA