Håper noen kan hjelpe meg nå

Startet av Sandra87, søn 02. feb 2020, kl. 15:25

« forrige - neste »

Sandra87

Jeg lader på lynlader nå. Ser at farten er langt under 120 men. Hvordan kan jeg se når batteriet er 100%? Skal gå å se i bilen noe sted? Kan vel ikke starte bilen heller, så skjermene er jo svarte. Og tar det langt tid å lade fra 30 til 100%?

Takk på forhånd for alle svar.

Orbit

Mange muligheter, og å starte opp er ingen problem.

Aller enkleste er å gå ut av bilen, lukke og så åpne førerdøren igjen. Da får du umiddelbart ladestatus opp på skjermen bak rattet, inkl gjenværende tid. Bruk evt «viev»-knappen på rattet for å bytte mellom kompakt og detaljert visning.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sandra87

Hmm. Det stod 30 min. Kan det stemme? Jeg har e tron 50. Og stod 60km igjen før jeg startet lade.
Må virkelig få ordnet lading hjemme

hemi

Elbil uten lading hjemme er ekstremsport.

Sandra87

Ja og kostet jo sinnsykt. Betalte 200kr. Fortum. Det er jo helt sykt

janbanan

Du kan se ladestatus i appen også.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Sandra87

Går ikke Ann å se det på appen. Den har ikke fungert siden jeg hentet bilen på torsdag🙄

hemi

Alle ladetilbyderne har brukt 2020 til å sette grusomt høye priser, ionity på tur blir som en vanlig fossil bil nå ca + tar tid.

Du er avhengig av lading hjemme til faktisk pris for å kunne spare noe på "drivstoff" i disse dager. ca er det på rett over 70 øre per kwh med nettleie og strøm.

Her i gata har de lagt opp felles ladere nå for alle som bor her, men til 3 kroner kwh lader jeg heller i garasjen min til normal pris. Det går litt sport i å flå elbileiere i 2020 etter mange gode (for gode?) år med kroner 0.

Sørg for å klage til forhandler rundt appen, ellers gidder de aldri fikse det, har jo vært problem lenge.

Sandra87

Sitat fra: hemi på søn 02. feb 2020, kl. 21:01
Alle ladetilbyderne har brukt 2020 til å sette grusomt høye priser, ionity på tur blir som en vanlig fossil bil nå ca + tar tid.

Du er avhengig av lading hjemme til faktisk pris for å kunne spare noe på "drivstoff" i disse dager. ca er det på rett over 70 øre per kwh med nettleie og strøm.

Her i gata har de lagt opp felles ladere nå for alle som bor her, men til 3 kroner kwh lader jeg heller i garasjen min til normal pris. Det går litt sport i å flå elbileiere i 2020 etter mange gode (for gode?) år med kroner 0.

Sørg for å klage til forhandler rundt appen, ellers gidder de aldri fikse det, har jo vært problem lenge.

[/Ja har sett at ionity satt opp prisen noe voldsomt. Har ett år gratis månedsabonnement så får grei pris der, visste ikke at Fortum var like dyrt.

Når jeg har e tron 50, men 70 et eller annet i batteri. Vil det da si at jeg ca kan lade fra 0-100 % hjemme for 70 øre x 70? 🤔

Skal sette opp Tibber easee hjemme, og kanskje legge inn 3 fas også. Bare det å få gjort det.

Skal klage på appen til selger.

Orbit

Sitat fra: Sandra87 på søn 02. feb 2020, kl. 21:39
Når jeg har e tron 50, men 70 et eller annet i batteri. Vil det da si at jeg ca kan lade fra 0-100 % hjemme for 70 øre x 70? 🤔
Ja
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Ja har sett at ionity satt opp prisen noe voldsomt. Har ett år gratis månedsabonnement så får grei pris der, visste ikke at Fortum var like dyrt.

Skal sette opp Tibber easee hjemme, og kanskje legge inn 3 fas også. Bare det å få gjort det.
Ja, stemmer, 70 kWh * din strømspris hjemme/kWh = kr pr lading. + tid spart...

Easee er ganske klare på at de anbefaler alltid å koble 3-fas 32A, så styrer den/du hvordan den lader via egen app og innebygd smarthet.

(Si fra hvis du trenger vervekode til Tibber)
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Sandra87

Sitat fra: daktari på søn 02. feb 2020, kl. 21:53

Ja har sett at ionity satt opp prisen noe voldsomt. Har ett år gratis månedsabonnement så får grei pris der, visste ikke at Fortum var like dyrt.

Easee er ganske klare på at de anbefaler alltid å koble 3-fas 32A, så styrer den/du hvordan den lader via egen app og innebygd smarthet.

Ja lyst til å gi meg vervekode? Om du fortsatt har? ☺️

daktari

Sitat fra: Sandra87 på tir 25. feb 2020, kl. 12:42
Sitat fra: daktari på søn 02. feb 2020, kl. 21:53

Ja lyst til å gi meg vervekode? Om du fortsatt har? ☺️
Sendte PM
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA